مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در پائیز امسال ۲,۱۷۷ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

محمد کیامهر مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در سه ماهه سوم سال ۹۹ و طی ۶۱ روز فعالیت ۲,۱۷۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۴,۹۱۱ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

او افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۴۰۸,۳۷۸ میلیون ریال بوده است.

کیامهر ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده سه ماهه پاییز امسال نسبت به آمارمشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۲ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۸ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۲ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس ۳۱ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

او اظهار کرد: در سه ماهه اخیر ۴۹ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۵۰۸,۳۸۹ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۸,۳۳۴ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار