رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه گفت : در شرایط فعلی بسیاری از رانندگان حتی از پس پرداخت کرایه خانه خود هم برنمی‌آیند، چه برسد به آنکه بخواهند اقساط وام شش میلیون تومانی دریافتی را پرداخت کنند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مختار داوودی رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه با بیان اینکه رانندگان یکی از آسیب دیده‌ترین گروه‌ها در برابر بیماری کرونا بودند، گفت : در شرایط فعلی بسیاری از آن‌ها حتی از پس پرداخت کرایه خانه خود هم برنمی‌آید، چه برسد به آنکه بخواهند اقساط وام شش میلیون تومانی دریافتی را پرداخت کنند.

او با اشاره به آسیب جدی که به دلیل شیوع بیماری کرونا متوجه رانندگان بخش مسافری شده، گفت : از فروردین ماه امسال نزدیک به ۸۰ درصد ریزش مسافر در ناوگان حمل و نقل برون شهری داشتیم که این امر موجب کاهش قابل توجه درآمد رانندگان شد.

او با بیان اینکه در ایامی که اوایل شیوع کرونا بود تسهیلات حمایتی برای رانندگان در نظر گرفته شد، افزود: رقم این تسهیلات شش میلیون تومان با بهره ۱۲ درصد بود که اکنون پرداخت اقساط آن با رقم حدود ۳۰۰ هزار تومان آغاز شده است.

داوودی با اشاره به اینکه درآمد رانندگان در بهترین حالت و اگر ۱۵ سرویس در ماه داشته باشند حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: با این میزان درآمد هیچکدام از رانندگان در شرایط بیماری کرونا که با کاهش درآمد مواجه شدند از پس هزینه‌های زندگی خود هم برنمی‌آیند، چه برسد به پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی.

او با تاکید بر اینکه رانندگان در این شرایط تنها توان پرداخت اقساط ۳۰۰ هزار تومانی تسهیلات کرونا را ندارند، ادامه داد: رانندگان در این شرایط باید حداقل ماهی ۴۰۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کنند، سایر هزینه‌های زندگی مانند کرایه منزل و ... را نیز بر دوش دارند، لذا درخواست داریم بازپرداخت این تسهیلات را تمدید کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه چنین شرایطی را برای رانندگان بسیار دشوار دانست وخواستار در نظر گرفتن شرایط آسان‌تری برای آن‌ها شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.