سردار طاهری از کشف جرایم جنایی در ۹ ماه امسال در استان خبر داد و گفت: هیچ پرونده‌ای در حوزه جنایی از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته نمی‌شود.

سردار"احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به اهمیت پیشگیری، برخورد و مبارزه با جرایم جنایی، اظهار داشت: کشف پرونده‌های جرایم جنایی در کمترین زمان ممکن رسیدگی و کیفیت کشف این پرونده‌ها از شاخصه‌های مهم این حوزه می‌باشد که برای مجموعه انتظامی استان مهم و بسیار حائز اهمیت است.

او  با بیان اینکه ملاک ما در حوزه جرایم جنائی کیفیت کشف است، تصریح کرد: جرایم جنایی متکی بر هوش، استعداد و توانمندی کاراگاهان مجرب می‌باشد و قدرت تجزیه و تحلیل کارآگاهان در این رابطه نقش تاثیرگذاری دارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به موفقیت پلیس استان در کشف جرایم جنایی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: هیچ پرونده‌ای در حوزه جنایی از روی میز تا هنگام کشف، کنار گذاشته نمی‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش ۸۸ درصدی کشف پرونده‌های قتل در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان داشت: کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس استان در این مدت در حوزه کشف آدم ربایی ۱۰۵ درصد، در کشف جرایم مربوط به سرقت‌های مسلحانه ۶۶ درصد و در کشف پرونده‌های مربوط به جرایم تجاوز به عنف ۸۳ درصد رشد داشته و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده اند.

اهمیت توسعه اقدامات پیشگیرانه در جرایم جنایی با هدف فرهنگ سازی

سردار طاهری نقش عصبانیت و نبود کنترل خشم را در وقوع جرم بسیار مهم دانست و ادامه داد: بیشتر جرایم خشن به عصبانیت آنی برمی‌گردد و عمده آن‌ها بدون برنامه ریزی قبلی و تنها براساس خشم و غضب ناگهانی افراد و به دلیل در دسترس بودن یا حمل سلاح سرد رخ می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: توسعه اقدامات پیشگیرانه با هدف فرهنگ‌سازی، از مهم‌ترین برنامه‌ها در پیشگیری از جرم است و باید تلاش شود دراین زمینه از همه ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های و سازمان‌های فرهنگی مرتبط استفاده شود.

سردار طاهری بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم جنایی و تاثیر آن در کاهش وقوع تاکید کرد و افزود: این گونه جرایم همانند جرم سرقت با فرهنگ سازی، کنترل هیجانات، کاهش تنش‌ها و حضور بزرگان و ریش سفیدان طوایف که نقش بسیار مهمی در کنترل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارند، قابل پیشگیری هستند.

او ریش سفیدان و معتمدان طوایف را از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه و مایه خیر و برکت دانست و افزود: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی پایان دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار