هنیه: بهترین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری، مقاومت است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ملت فلسطین معتقد است مقاومت بهترین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره مباشر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی در پایان هفتمین کنفرانس سیاسی این جنبش گفت: نبرد فرقان و انتقال نبرد به سرزمین‌های اشغالی تحت تصرف دشمن، آغاز شکست نظریه امنیت رژیم صهیونیستی بود. ما با وجود اختلاف شدید در موازنه قدرت در نبرد فرقان پیروز شدیم.

هنیه افزود: آنچه در دولت ترامپ رخ داد، انتقال خطرناک منازعه با اشغالگران و تلاش‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین بود. ترامپ از طریق معامله قرن که من آن را «معامله شیطان» می‌نامم برای از بین بردن آرمان فلسطین تلاش کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: از طریق عادی سازی، ائتلافی منطقه‌ای به فرماندهی رژیم اسرائیل ایجاد شده است. این ائتلاف منطقه‌ای جدید، اساسا ائتلافی امنیتی است که هدف از آن حفاظت از رژیم اسرائیل است. روند عادی سازی با رژیم اسرائیل در چارچوب روندی راهبردی برای ایجاد اختلاف در منطقه عربی صورت می‌گیرد. باید با این ائتلاف که رهبری آن را اسرائیل در منطقه برعهده دارد از طریق طرحی راهبردی مقابله کرد.

هنیه گفت: مهمترین عامل برای مقابله با این ائتلاف، متحد کردن فلسطینی‌هاست. مسئله فلسطین در معرض تهدیدی موجودیتی قرار گرفته است و باید برای نجات آن اقدام کرد. باید درباره راهبرد مبارزاتی و مقاومت برابر اشغالگران به توافق رسید. بیشتر مردم فلسطین معتقدند مقاومت، بهترین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری است.

او افزود: توافق اسلو برای اینکه اصلی سیاسی برای فلسطینی‌ها باشد مناسب نیست. تلاش‌هایی برای ایجاد فضای خصمانه بر ضد آرمان فلسطین در منطقه وجود دارد. ما منازعه خود را با اشغالگران به منازعه با کشور‌های عربی که روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی سازی کرده اند تبدیل نخواهیم کرد. با وجود توسعه طرح صهیونیسم در منطقه، این طرح با موانع زیادی مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار