معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شناسایی هر بیمار کرونایی برای ۱۰ نفر از اطرافیان بیمار تست کرونا انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گسترش تست تشخیص کرونا به منظور شناسایی سریع و رعایت قرنطینگی مبتلایان را از اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اظهار داشت: در این راستا با شناسایی هر بیمار کرونایی برای ۱۰ نفر از اطرافیان بیمار تست کرونا انجام می‌شود.

او افزود: این طرح به میزان ۷۰ درصد در کاهش موارد سرپایی، بستری و مرگ ناشی از کرونا موفق بوده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: ایجاد محدودیت در مناطق نارنجی و زرد و تداوم تعطیلی مشاغل سطح سه و چهار در مناطق نارنجی و اعمال محدودیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد روز بعد در مناطق زرد وجود دارد.

او ادامه داد: اعمال این محدودیت در کاهش دورهمی‌های شبانه و کاهش موارد ابتلا بسیار موثر بوده است.

جزایری گفت: ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعات با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و این مراسم باید از طریق رسانه و فضای مجازی برگزار شود.

او افزود: مراسم دهه فاطمیه نیز تنها در مناطق زرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در فضای باز، بدون دسته روی و حداکثر برای دو ساعت و در مناطق نارنجی برگزاری مراسم ممنوع است.

جزایری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون استخدامی اواخر هفته جاری و نصب اپلیکیشن ماسک و آموزش نحوه استفاده از آن برای انتظامات ادارات برای رعایت قرنطینگی را از دیگر مصوبات سی و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار