صالحی‌امیری: فدراسیون فوتبال باید نسبت به برخی مسائل شفاف‌سازی کند

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد کنار گذاشتن این کمیته از مجمع فدراسیون فوتبال توضیحاتی داد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اقداماتی که این کمیته در مورد حذف از مجمع فدراسیون فوتبال داشته است گفت: من نامه‌ای به اینفانتینیو، رئیس فیفا فرستاده ام و تاکید کردم در تمام دنیا کمیته‌های ملی المپیک حضور فعالی در مجامع فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال دارند. کمیته ملی المپیک در مجامع فدراسیون‌ها حضورش موثر و صاحب رای است. نکته‌ مهمی که وجود دارد، اگر مجامع انتخاباتی امضای کمیته ملی المپیک را نداشته باشند مورد تائید کمیته بین المللی المپیک قرار نخواهد گرفت.

او در مورد پاسخ فیفا گفت: رئیس فیفا در جواب این نامه اعلام کرد از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال خواهد کرد. این اتفاق با بی تدبیری فدراسیون فوتبال رخ داده است. فدراسیون باید شفاف‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد و تمام اقدامات، برنامه‌ها و قرارداد‌ها را شفاف سازی کند. فدراسیون فوتبال نسبت به دیگر فدراسیون‌ها بیشتر در معرض اتهام قرار دارد. مسئولان به این موضوع توجه داشته و توضیحات لازم را ارائه دهند.

صالحی‌امیری در پاسخ به این سوال که آیا شما پاسخ فیفا را به فدراسیون فوتبال منتقل کرده‌اید؟ گفت: ما مکاتبه دیگری هم با کمیته بین‌المللی المپیک داشته‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم تا مجموع جواب این دو نهاد را به فدراسیون فوتبال اعلام کنیم.

او درمورد بودجه‌های تخصیص یافته به فدراسیون‌های ورزشی گفت: در مورد بودجه تخصیص یافته به فدراسیون‌های مختلف ورزشی ۲ مسئله وجود دارد که باید از یکدیگر تفکیک شوند. موضوع اول تعهدات ما است که به بر اساس جدولی که ما در ابتدای سال ۱۳۹۹ تنظیم کرده ایم به شکل کامل عملی شده است. اما واقعیات این است نیاز‌های فدراسیون‌ها بسیار فراتر از تخصیص ما است. فدراسیون‌های ما با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد نیاز‌های بسیار بیشتری دارند.

صالحی امیری ادامه داد: تاکنون ۵ میلیارد تومان اضافه بر چیزی که نسبت به آن تعهد داشته ایم به فدراسیون‌های المپیکی کمک کرده ایم. در روز‌های آتی بار دیگر تخصیص بودجه اضافه خواهیم داشت تا کمی میزان فشار‌ها کمتر شود. کمیته ملی المپیک طی ۳ سال گذشته ۱۰۰ درصد تعهداتش را عملی کرده است. چالشی برای تامین منابع لازم برای رویداد‌های پیش رو نداریم. پیش بینی ما برای سال آتی ۲ میلیون دلار هزینه ارزی است و بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه ریالی خواهیم داشت که این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و مطمئنم تائید خواهد شد. در سال ۱۴۰۰، ۶ رویداد خواهیم داشت که امیدوارم عملکرد ورزشکاران کشورمان در آن ها باعث شادی مردم ایران شود.

او در مورد مراسم رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ملی گفت: از رسانه‌های کشور به خصوص صدا و سیما تشکر می‌کنم که این رویداد‌های مهم ورزش کشور را پوشش می‌دهند. موضع ورزش المپیک و پارالمپیک یک موضع پویا و تمام نشدنی است که در بازه‌های زمانی کوتاه رویداد‌های جدیدی در این حوزه اتفاق می‌افتد. ۲۵۰۰ اثر از قهرمانان و المپین‌های کشور به دست ما رسید. در کنار این موزه، برنامه تجلیل از پیشکسوتان را داریم که یک کار فرهنگی محسوب می‌شود. اگر درخت ورزش ما همچنان سبز است، به دلیل حضور همین قهرمانان است. قرار است تالار مشاهیر جدیدی برای قهرمانان‌ حوزه‌های مختلف تشکیل شود. اهمیت مرام ورزشی برای ما از سکوی قهرمانی بیشتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار