فرماندار قصرشیرین گفت: استفاده از منابع آبی سد‌ها در این شهرستان ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایاب سد‌ها را به آبی تبدیل می‌کند و تحولی بزرگ در این بخش در منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مرادعلی تاتار روز سه شنبه در جلسه کارگروه خاک و کشاورزی قصرشیرین گفت: دولت در زمینه اجرای سامانه‌های زیردست و شبکه‌های انتقال آب سد‌ها و همچنین سامانه‌های آبرسانی و احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب هزینه‌های زیادی در این منطقه انجام داده که بخشی به بهره برداری رسیده و بخشی نیز در آینده راه اندازی می‌شود.

او اظهارداشت: برای احداث شبکه زیردست تنگ حمام مشکل تامین اعتبار داریم که شرکت آب منطقه‌ای قول تجهیز و راه اندازی ایستگاه پمپاژ باباهادی را داده که تا پایان سال به بهره برداری برسد و حدود ۲ هزار هکتار دیگر را از طریق این سامانه زیرپوشش قرار می‌گیرد.

او گفت: وجود سه سد بزرگ تنگ حمام، زاگرس و شرف شاه سومار را پتانسیل بزرگی برای توسعه کشاورزی و تقویت اشتغال شهرستان قصرشیرین عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در سد شرفشاه شرکت آب منطقه‌ای ۶۰۰ هکتار از اراضی را به جهاد کشاورزی واگذار کرده و با اجرای آن یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی پایاب این سد مشروب می‌شود.

او گفت: با پیش بینی‌های اعتباری و بودجه‌ای در سال ۱۴۰۰ امیدواریم این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

فرماندار قصرشیرین گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش کشاورزی از دغدغه‌ها و خواست اصلی مردم است و ما هم در این خصوص تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.