حاجی میرزایی گفت: نهضت سوادآموزی می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند و با توجه به نیاز‌های افراد برای حضور در جامعه برنامه‌ریزی و فعالیت کند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی، ​​​​​​​وزیر آموزش ‌و پرورش در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در دین اسلام سوادآموزی جایگاه ویژه‌ای دارد. فرصت‌های یادگیری متنوع و گسترده است اما خطر رایج و جدی این است که پس از یادگیری افراد به همان چیز‌هایی که فراگرفته‌اند بسنده می‌کنند و خود را به موارد جدید تجهیز نمی‌کنند.

وزیر آموزش ‌و پرورش افزود: اینکه در آموزه‌های دینی از ما خواسته‌شده خود را مورد محاسبه قرار دهیم به مفهوم آموختن دائمی است، زیرا بسنده کردن به یادگیری‌های اولیه تلف کردن عمر است.

او خدمت کردن در نهضت سوادآموزی را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: در سازمان نهضت سوادآموزی افراد مجال خلاقیت و نوآوری دارند بنابراین سازمان نباید دچار روزمرگی شد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آنچه در نظام تعلیم و تربیت محقق نشده است را باید در نهضت سوادآموزی پیگیری و تا تحقق آن تلاش کرد، گفت: نهضت سوادآموزی می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند و با توجه به نیاز‌های افراد برای حضور در جامعه برنامه‌ریزی و فعالیت کند.

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: در دوره کرونایی فرصت طلایی برای انجام فعالیت‌های نهضت سوادآموزی حاصل‌ شده است تا در فضای مجازی با ارائه خلاقیت‌ها به انجام مأموریت‌ها بپردازیم، بنابراین نباید این فرصت را از دست بدهیم.

او با بیان اینکه مشکلات نیروی انسانی باید به نحوی رفع شود که دغدغه‌ها را از بین ببرد، تصریح کرد: در نهضت سوادآموزی کاری کنید تا افراد جامانده از تعلیم و تربیت را برای بهتر زندگی کردن آماده کنید.

حاجی میرزایی بر استفاده از فرصت‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: مدیر مدرسه باید به عنوان آموزش محله ارتقا دهیم طرح خوبی است و این طرح باید به مراحل نهایی برسد و بر اساس آن تصمیم گیری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.