مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به افزایش تعاملات صنعت پتروشیمی و بانک تجارت گفت: ۳۴ درصد ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی در منطقه اقتصادی پتروشیمی جای دارد.

سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: روز صنعت پتروشیمی بهانه‌ای است برای تقدیر از کسانی که ۵۰ سال در این صنعت تلاش کرده‌اند و ما بخشی از ثمره تلاش آن‌ها را در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شاهد هستیم.

او با بیان اینکه این منطقه با بیش از ۲۶ میلیون تن ظرفیت، ۳۴ درصد کل ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی را در خود جای داده و تنوع تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه وجه تمایز آن نسبت به سایر مراکز و هاب‌های پتروشیمی در کشور و خاورمیانه است، افزود: نظام بانکی یکی از پیشران‌های توسعه صنایع پتروشیمی به شمار می‌رود.

شهیدی نیا بانک تجارت را یکی از بانک‌های سرآمد در تامین منابع مالی پتروشیمی از زمان جهش دوم این صنعت برشمرد و اظهار داشت: بانک تجارت همواره پشتیبان بزرگ مالی توسعه صنایع پتروشیمی در کشور بوده است و خواستار افزایش اختیارات بانک‌های منطقه و استان از سوی مدیریت ارشد این بانک هستیم.

او چشم انداز صنعت پتروشیمی را باتوجه به گام برداشتن به سمت جهش سوم، چشم اندازی روشن معرفی کرد و ادامه داد: طرح‌های پتروشیمی یکی پس از دیگری در حال وارد شدن به مدار تپلید هستند و ظرفیت صنعت را تا پایان سال آتی به ۱۰۰ میلیون تن خواهند رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش را یکی از اقدامات مهم پتروشیمی کشور دانست و بیان داشت: بخش عمده‌ای از طرح‌های پیشرانی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال برنامه‌ریزی است، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا می‌شود، این در حالی است که این منطقه به دلیل وجود خوراک های متنوع، یکی از مراکز توسعه طرح های جدید صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ طرح در این منطقه در دست اجرا است که ۷ طرح آن در حوزه صنایع بالادستی و میانی و مابقی در حوزه صنایع تکمیلی هستند که طی چند سال آینده رونق بسیار خوبی را به منطقه می‌دهند، به همین دلیل از مدیران بانک تجارت خواستار توجه ویژه برای سرمایه گذاری بر صنایع تکمیلی هستیم تا با اعطای تسهیلات مناسب، پشتوانه‌ای برای رونق این بخش اشتغالزا باشند.

شهیدی نیا یکی از چالش‌های مهم توسعه صنایع تکمیلی را تامین منابع مالی دانست و گفت: بانک تجارت در این حوزه می‌تواند یکی از اهرم‌های توسعه صنایع تکمیلی در منطقه و شهرستان باشد و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه و سایر عوامل تاثیر گذار خصوصا بانک‌های عامل، منطقه ویژه را که نخستین منطقه تخصصی کشور بوده را کماکان فعال و پویا و در مسیر توسعه نگهداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.