مقامات ویتنام از امضای توافق تجارت آزاد با انگلیس پیش از خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت تجارت ویتنام در بیانیه‌ای گفت انگلیس و ویتنام روز سه شنبه و چند روز پیش از آن که انگلیس انتقال خود از اتحادیه اروپا را تکمیل کند، یک توافق تجارت آزاد امضا کردند.

بر این اساس، در این بیانیه اعلام شده است این توافق که برای دولت انگلیس جایگزین نسخه کنونی توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ویتنام خواهد شد روز ۳۱ دسامبر اجرایی می‌شود.

تجارت میان ویتنام و انگلیس در دهه گذشته به طور متوسط ۱۲ درصد در سال افزایش یافته است و سال گذشته به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. این توافق همچنین کمک می‌کند صادرات لباس، کفش، برنج، غذا‌های دریایی، و مبلمان چوبی ویتنام به انگلیس افزایش یابد.

در مقابل، توافق روز سه شنبه به انگلیس کمک می‌کند دسترسی به تعرفه‌های ترجیحی در یکی از کشور‌های آسیا را که دارای رشدی سریع و سیاستگذاری باز است از دست ندهد.

وزارت تجارت ویتنام گفت توافق جدید همان مفاد توافق با اتحادیه اروپا را دارد. آن توافق در ماه اوت میلادی منعقد شد و قرار است به موجب آن ۹۹ درصد از تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های تجاری میان ویتنام و اتحادیه اروپا کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار