رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۸۰ درصد کشمش تولید شده در استان زنجان حاصل دسترنج باغداران ابهری است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از مجموع میزان کشمش تولید شده در استان زنجان ۸۰ درصد سهم تولید حاصل دسترنج باغداران شهرستان ابهر است.

او افزود: در زمینه صادرات برنامه ریزی کم نیست، اما نیازمند حمایت دولت از انگورکاران زنجانی هستیم.

تاراسی ادامه داد: ۶ هزار و ۹۰۰ تن کشمش از استان زنجان به کشور‌های هدف از جمله عراق، روسیه، هلند، اتریش و ترکیه صادر شده که ۱۳ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

او در رابطه با صادرات بخش کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۰ درصد صادرات استان زنجان مربوط به زیر بخش‌های کشاورزی است که کشمش و لبنیات از اصلی‌ترین صادرات بخش کشاورزی استان زنجان محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سطح زیرکشت این محصول در زنجان ۱۶ هزار هکتار است که ۱۱ هزار هکتار آن در ۲ شهرستان ابهر و خرمدره است.

تاراسی  ادامه داد:هم اکنون ۳۰ هزار بهره بردار در تاکستان‌های زنجان مشغول به فعالیت هستند.
 
رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: استان زنجان دارای رتبه ۷ کشوری در تولید محصول انگور است و گردش مالی حاصل از این محصول بیش از ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

تاراسی افزود: انگور از محصولات استراتژیک خرمدره و ابهر به شمار می‌رود که در حیات اقتصادی مردم این منطقه نقش به‌سزایی دارد.

او ادامه داد: عرضه فرآورده‌های محصولات انگور به صورت کشمش، دوشاب، آبغوره، شیره انگور و روغن هسته انگور انجام می‌شود و کشمش یکی از منابع درآمد تاکداران این منطقه است.

مدیر جهادکشاورزی استان زنجان گفت: هزینه فرآوری یک تن انگور برای کشاورز بالای ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است و در برخی مواقع کشاورز برای کاهش هزینه ها مقدار یک به سه کربنات پتاسیم و روغن سبزه را رعایت نمی‌کند و این خود دلیلی بر دیر خشک شدن کشمش‌ها می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.