یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بار دیگر نگرانی این رژیم را از احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران ابراز کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک مقام ارشد دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو مخالف هرگونه بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران است.

این مقام صهیونیست روز چهارشنبه به جروزالم پست گفت: اسرائیل صراحتا گفته است که تحت هیچ شرایطی نباید به این توافق بد بازگشت.

هفته گذشته نیز جرمی ایساکارف، سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان طی اظهاراتی درخواست وزیر خارجه آلمان برای ارزیابی مجدد طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام را یک گام در مسیر درست ارزیابی کرد. همچنین روز دوشنبه نیز دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت با بازگشت به توافق هسته‌ای ایران مخالف است.

با این حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ضمن اشتباه خواندن افزودن موارد اضافی به برجام گفت: ایده برجام پلاس را اشتباه و نادرست خواند و آن را زمینه ساز وخامت شرایط فعلی دانست.

دولت دونالد ترامپ در می‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیر انسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که برغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران است، چه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار