معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه از پرداخت ۱۶۳ میلیارد وام اشتغال به مددجویان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد پنج هزار و ۴۱۱ فرصت شغلی در استان طی ۹ ماهه امسال، گفت : بیش از چهار هزار فرصت شغلی با پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال و باقی از طریق کاریابی‌ها و تعامل با کارفرمایان برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شده است.

او گفت : در این مدت ۱۶۳ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: این مددجویان خودکفا شده طی سه سال اخیر طرح‌های شغلی خود را با دریافت وام‌های اشتغال ایجاد کرده و هم اکنون فعالیت‌های شغلی آنان به مرحله پایداری و درآمدزایی رسیده است.

طاهری با بیان اینکه مددجویان بهره‌مند از وام‌های اشتغال در صورت موفقیت در شغل و درآمدزایی پایدار خودکفا می‌شوند، افزود: ۲ هزار و ۷۹۲ خانوار مددجوی مجری طرح‌های اشتغال در ۹ ماهه امسال به خودکفایی اقتصادی رسیده‌اند.

او با یادآوری اینکه مجریان طرح‌های اشتغال از نظارت‌های فنی و تخصصی ناظرین مجرب کمیته امداد بهره مند می‌شوند، گفت: طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد به دلیل اعمال نظارت‌ها و ارائه راهنمایی‌ها از پایدارترین مشاغل به شمار می‌روند .

اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به "پویش ایران مهربان" پیوستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به پیوستن اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به "پویش ایران مهربان" گفت: هدف از اجرای این پویش حمایت و دستگیری مادی و معنوی از ایتام و فرزندان محسنین است.

محسن رخصی گفت: "پویش ایران مهربان" از ابتدای نیمه دوم سال جاری با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین به اجرا درآمده است.

رخصی با اشاره به ضرورت همراهی رسانه‌ها در ترویج و نشر پویش «ایران مهربان» افزود: رسانه‌ها و مطبوعات استان کرمانشاه همواره به عنوان بازوی نیرومند امداد عمل کرده و یاری رسان این نهاد در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی بوده اند.

محسن رخصی افزود: اعضای خانه مطبوعات و نمایندگان نشریات و رسانه‌های استان در کنار پیوستن به پویش ایران مهربان؛ رسالت مهم انتشار و انعکاس اخبار این پویش را نیز برعهده دارند.

رخصی ادامه داد: هم اکنون با پیوستن دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی در استان به پویش ایران مهربان بیش از پنج هزار و ۲۴۵ پدر معنوی برای فرزندان یتیم و محسنین کرمانشاهی جذب شده است.

او افزود: با انعکاس و پوشش خبری مناسب این پویش از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دیگر آحاد مردم نیز برای پیوستن به پویش ایران مهربان ترغیب و تا پایان امسال حدود ۳۷ هزار حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در استان جذب می شوند.

بیش از ۱۶۰ رسانه مکتوب و غیر مکتوب در استان فعالیت می‌کنند

مدیر مسئول خانه مطبوعات استان کرمانشاه ضمن استقبال از پویش مذکور؛ با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۶۰ رسانه مکتوب و غیر مکتوب در استان فعالیت می‌کنند، گفت: از ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات استان به منظور ترویج «پویش ایران مهربان» استفاده خواهیم کرد.

وحید نیشابوری گفت: خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل فرهنگی و صنفی از هیچ تلاشی برای ترویج پویش ایران مهربان و پیوستن خبرنگاران و اصحاب رسانه به این پویش دریغ نخواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.