معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد شبکه جداسازی آب شرب از آب خام از سوی مدیریت شهری هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد با توجه به گستردگی فضای سبز در استفاده از پساب فاضلاب و کاهش استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز پیشرو است.

او افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این مسیر طراحی و راه اندازی سامانه مدیریت منابع آبی است که با استفاده از این سیستم میزان مصرف آب با توجه به گونه‌های گیاهی کنترل می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه بیشترین میزان هدر رفت آب در آبیاری با تانکر است، ادامه داد: برهمین اساس اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام را در دستور کار قرارداده و در سه سال گذشته برای اجرای آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اکنون فضای سبز غرب مشهد با استفاده از این شبکه آبیاری می‌شود و تانکر‌ها تنها برای پرکردن مخازن استفاده می‌شوند.

یعقوبی بیان کرد: همچنین با ارتباطات خوبی که از سوی مدیریت شهری مشهد با دانشگاه برقرار شده گونه‌ای از چمن که مصرف آب بسیار کمی دارد تولید و اکنون در حال ترویج و استفاده در فضا‌های سبز است.

او در ادامه به طرح بازچرخانی آب‌های خاکستری اشاره و تصریح کرد: برای استفاده از آب باران و سایر آب‌های خاکستری نیز با پیگیری‌های شهردار و شورای شهر مشهد نیز تسهیلاتی برای شهروندانی که اقدام به استفاده ازاین سیستم کنند در نظرگرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: در کنار این اقدامات ساخت تصفیه‌های لوکال نیز مورد توجه شهرداری مشهد بوده است که یکی از این تصفیه خانه‌ها در محل بوستان چهل بازه آماده افتتاح و بهره برداری است.
یعقوبی ادامه داد: همچنین برای استفاده از پساب فاضلاب‌های تانکری و رفع مشکلات زیست محیطی نیز یک واحد تصفیه خانه سپتاژ در حاشیه کشف رود در حال احداث است.
انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.