مدیرکل استاندارد استان همدان از معرفی ۵۵ واحد صنفی استان به مراجع قضایی به دلیل تولید و توزیع محصولات غیراستاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: ۳۰ واحد تولیدی متخلف در بخش مصالح ساختمانی به ویژه بتن آماده، چینی آلات بهداشتی و لوله‌های پلی اتیلن که از قوانین و مقررات استاندارد سرپیچی کرده اند از ابتدای سال جاری تاکنون به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

او اضافه کرد: پروانه استاندارد این واحد‌ها به دلایلی مختلف ابطال و یا تعلیق شده است و یا بدون دریافت پروانه، محصول یا خدماتی را تولید و ارائه می‌کردند که براساس ماده ۱۵ قانون توسعه و تقویت استاندارد این کار جرم محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: پیش از معرفی به مراجع قضایی به این دسته از واحد‌ها اخطار و تذکر‌های لازم داده می‌شود که بیشتر آن‌ها تمکین و برای رفع نواقص موجود همکاری می‌کنند، اما تعدادی نیز تمایلی برای اصلاح و بهبود اوضاع ندارند که با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

او ادامه داد: پروانه کاربرد نشان استاندارد سه سال اعتبار دارد و پس از انقضای این مدت تولید کالا‌های مشمول پروانه مذکور باید متوقف شود و یا نسبت به تمدید پروانه اقدام کرد.

مددی افزود: چنانچه این کالا‌ها وارد بازار هدف شود احتمال ضرر و زیان برای جامعه مصرف کنندگان وجود دارد از این رو به شدت توسط بازرسان استاندارد کنترل و نظارت می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: علاوه بر واحد‌های تولیدی متخلف، ۲۵ واحد صنفی در استان شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند که محصولاتی بدون نشان استاندارد را توزیع می‌کردند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار