مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه گفت: حذف واردات PVC خارجی و ایجاد بازار صادراتی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ناصر شمخانی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه در مراسم ویدیو کنفرانسی افتتاح پتروشیمی هگمتانه از سوی رئیس جمهور بیان کرد: پس از ۱۸ سال با حمایت مقامات وزارتی، استاندار همدان و نمایندگان مجلس ،نخستین بار در ایران و منطقه، پتروشیمی هگمتانه با تولید PVC گرید پزشکی استاندارد افتتاح شد.

او با بیان اینکه این طرح با صرف مبلغ ۳۸ میلیون یورو، مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و سهامدار خارجی به بهره‌برداری رسید گفت: این صنعت سالانه ۴۵ هزار تن تولید خواهد داشت که به طور مستقیم برای ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد سهم ساخت ماشین‌آلات از داخل و راه‌اندازی و راهبری با نیرو‌های داخلی بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم ساخت PVC گرید پزشکی استاندارد در داخل کشور، سازندگان تجهیزات پزشکی از طریق واردات مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند که با بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه نه تنها نیاز داخل برطرف خواهد شد بلکه ایران اسلامی به یکی از تامین‌کننده‌های اصلی PVC با گرید پزشکی در سطح منطقه و خاورمیانه تبدیل می‌شود که این افتخار ارزآوری را هم به همراه خواهد داشت.

شمخانی ابراز داشت: انتظار داریم با تدبیر و دستور رئیس جمهور و وزیر نفت مشکلاتی که در تامین خوراک این صنعت وجود دارد طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته برطرف شود و هرچه سریع‌تر با حذف واردات و ایجاد بازار صادراتی مورد نظر موجباب تولیدات مستمر محقق شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار