استانکزی: برای ادغام نیروهای طالبان در جامعه راه حلی طرح شود

رئیس تیم مذاکره‌کننده افغانستان گفت که برای ادغام اعضای طالبان در جامعه باید راه‌حلی طرح شود و افزود که در غیر اینصورت ثبات در افغانستان تامین نخواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معصوم استانکزی، رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در نشستی در کابل گفت که در دور بعدی مذاکرات، که ۱۶ جدی/ دی ماه آغاز می‌گردد، باید راه‌حلی برای ادغام نیرو‌های طالبان در جامعه افغانستان ایجاد شود.

وی افزود که پس از توافق صلح با طالبان، مسئولیت فرماندهی همه نیرو‌های مسلح از جمله اعضای ادغام شده این گروه باید در انحصار دولت باشد و هشدار داد که اگر طالبان در جامعه ادغام نگردند ثبات در افغانستان برقرار نخواهد شد.

استانکزی همچنین اظهار داشت که به نتیجه رسیدن فوری مذاکرات ممکن نیست، اما گفتگو‌ها با تمرکز بر روی آتش‌بس از سر گرفته می‌شود و چگونگی مشارکت سیاسی، تامین حقوق شهروندی، برگشت مهاجران و حفظ دستاورد‌های ۱۹ سال گذشته از دیگر موضوعات مورد بحث با طالبان خواهد بود.

رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان ادامه داد که دو طرف مذاکره نظرات متضادی پیرامون نظام آینده در افغانستان دارند و تاکید نمود که فرمول مذاکره همین است که انعطاف داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.