مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: امسال ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای صبح امروز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه  از تعداد ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی روستایی  زنجان ۴۹ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی در بحث سیل و زلزله مقاوم‌سازی شده است، افزود: در همین راستا امسال ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان زنجان تخصیص داده شده است.

خواجه‌ای ادامه داد:  ۱۶۰ میلیارد تومان نیز در حوزه مسکن محرومان  در نظر گرفته شده که از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض اعطا شده، یعنی به ازای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، نسبت به صدور ۲۷ درصد سند مالکیت اقدام شده است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که این عدد را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.
 
او ادامه داد:  امسال درخواست اعتبار مسکن روستایی برای ۷ هزار واحد مسکونی بود که تا به امروز برای ۳ هزار و ۶۴۰  واحد مسکونی ابلاغ شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه امسال تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان برای صدور سند واحد‌های مسکونی شهری و روستایی ۲ هزار واحد مسکونی است، گفت: این در حالی است که با اقدامات صورت گرفته و رایزنی‌های انجام شده، توانستیم این تعداد را به ۶ هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی افزایش دهیم که بیش از سه برابر تعهد اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تا به امروز برای بیش از ۵ هزار پرونده در زمینه صدور سند مالکیت واحد‌های مسکونی رأی صادر شده است و جهش ۲.۵ برابری را در صدور سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی شهری و روستایی داشته‌ایم.

خواجه‌ای بابیان اینکه تا به امروز ۱۰ درصد بالای نرم کشوری در خصوص طرح‌های عمرانی اجرا کرده‌ایم، گفت: این بدان معنی است که  ۶۰ درصد روستا‌های استان زنجان دارای طرح هادی است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفتک مطالعات طرح هادی به طور صد در صد انجام شده، اما ۱۹۴ روستا نیازمند بازنگری طرح‌های هادی است که متاسفانه تا به امروز هیچ اعتباری برای بازنگری طرح‌های هادی از محل اعتبارات دولتی به این بنیاد مسکن زنجان  اختصاص پیدا نکرده است.

خواجه ای از مقاوم‌سازی ۶ هزار واحد مسکونی روستایی که معادل ۳۳ درصد منازل مسکونی روستایی در استان زنجان است خبر داد و گفت: این در حالی است که هنوز ۶۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان زنجان غیرمقاوم بوده و نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه واحد‌های مسکونی روستایی نیازمند مقاوم‌سازی در همه شهرستان‌های زنجان پراکنده است، افزود: ۲۷۴ روستا در استان زنجان در مسیر سیل قرار داشته و نیاز است که مبحث سیل‌بند و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی این روستا‌ها به جد دنبال شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مجموع اعتباری که امسال برای طرح‌های هادی اعم از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده حدود ۱۰ میلیارد تومان است که ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۳ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی بوده، این در حالی است که اعتبار ابلاغ شده در این زمینه ۲۰ میلیارد تومان بود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط دولت اختصاص می‌یابد، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغیه صادر شده در این زمینه را به بانک‌های عامل اعلام کرده و متقاضیان را معرفی و کار‌های مربوط به این موارد را پیگیری می‌کند و دولت نیز بانک‌ها را مکلف کرده است که در این راستا همکاری‌های لازم را از جمله در بحث تضامین زنجیره‌ای داشته باشند.

او با اشاره به اینکه استان زنجان توانسته در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و نیز مسکن محرومان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد، گفت: در بحث مسکن محرومان استان زنجان بیش از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در این زمینه اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تعهد بنیاد مسکن زنجان در این خصوص حدود هزار و ۹۰ واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بود، افزود: در این زمینه هیچگونه کم‌کاری از سوی بنیاد مسکن  صورت نگرفته و در برخی از شهر‌ها هم متقاضی نداریم.

خواجه‌ای گفت: به عنوان مثال در ماهنشان بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کننده داریم که فرم «ج»  ۳هزار و ۱۰۹ نفر از آن‌ها سبز شده و از این تعداد نیز ۵۶۹ نفر واریزی وجه داریم.
 
او ادامه داد: در قیدار نیز حدود هزار و ۱۴۰ نفر ثبت‌نام کننده داریم که مشکل تامین زمین، دغدغه اصلی این شهر بوده و راه و شهرسازی متولی این موضوع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تا زمانی که زمین برای اجرای این طرح اختصاص نیابد، قادر به ساخت واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تولید مسکن نخواهیم بود.
 
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: مسکن ملی ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.