سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح ۲ خانه هلال جدید در زنجان، تعداد این خانه‌ها در استان زنجان با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقاء فعالیت‌های بشر دوستانه در مناطق شهری و روستایی به ۱۱۰ مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان صبح امروز پنجشنبه در آئین افتتاح خانه‌های هلال موسسه خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در محله فرودگاه گفت: جمعیت هلال احمر در چهار حوزه امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش در خدمت اعضای خانه‌های هلال می باشد.

او افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان در نظر دارد با ساماندهی و هم افزایی توان خیریه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خدمات موثری را برای نیازمندان و آسیب دیدگان ارائه دهد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به دنبال هماهنگی و تعامل در زمان وقوع بحران برای آسیب دیدگان هستیم تا کمک‌های هلال احمر  به همت  موسسه کلبه مهربانی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) توزیع و به دست نیازمندان برسد.

طاهری ادامه داد: طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال و سرای محلات و اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح می‌باشد.

او خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم‌های قدرتمند آموزش دیده در استان زنجان شود و افراد بهره‌مند از آموزش بتوانند تا زمان رسیدن نیرو‌های امدادی برای خود، اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح آموزش همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال و سرای محلات مبتنی بر نیاز محلی است که در آن گروه‌های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازخود در زمینه کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال آموزش می‌بینند.

طاهری گفت: با این اقدامات می‌توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.

او ادامه داد: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر استان زنجان در شهر‌ها و روستا‌ها به شمار می‌رود و این مراکز نقش بسیار محوری و مهمی در مدیریت بحران دارند.

طاهری افزود: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی و شهری و افزایش آگاهی عمومی جامعه و آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آیه من احیا الناس فکانما احیا الناس جمیعا این نشان دهنده این است که انسان باید شاگرد قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتواند جلال و جمال خدا بر روی زمین باشد.

 نصیری افزود: شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی شاگرد قرآن و اهل بیت بود در نتیجه این شهید والامقام مکتبی شد که برای همه دوستداران این شهید الگو است.
 
او ادامه داد: طبیعت انسان هم کمال جو هست به همین خاطر نباید فقط در یک جهت حرکت کرد بلکه باید این زندگانی و حیات دنیوی پلی برای حیات ملکوتی باشد و به همین خاطر بعضی‌ها جعفر طرار و بعضی‌ها نیز با توکل بر خدا و حیاتی ملکوتی جعفر طیار می‌شوند.
 
 نصیری افزود: خانه‌های هلال هدفی را دنبال می‌کنند که علاوه بر آموزش‌ها در اصل نوعی پایگاه برای کمک‌های مردمی نسبت به همان منطقه است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.