مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه غرب و جنوب غرب زنجان درگیر بالا آمدن آب است، گفت: ۲۵ درصد شهر زنجان درگیر این معضل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشار مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران با بیان اینکه غرب و جنوب غرب زنجان درگیر بالا آمدن آب است، گفت: ۲۵ درصد شهر زنجان درگیر این معضل شده است.

افشار افزود: حفر چاه‌های جذبی و انسداد منافذ اولیه خاک و کاهش نفوذپذیری آب و افزایش دبی جریان‌های سطحی آب از عوامل اصلی بالا آمدن آب در زنجان است.

او توسعه شبکه فاضلاب، احداث کانال‌های انتقال رواناب و اصلاح شبکه آن، حفرچاه، احداث زهکشی و اصلاح شبکه توزیع را از راهکار‌های رفع این معضل برشمرد.

افشار گفت: برای برون رفت از بالا آمدن آب در مناطق جنوبی شهر نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

میرزاخانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این جلسه مراکز اسکان در زمان حوادث غیرمترقبه را ۱۰۰ مکان اعلام کرد و گفت: خانه‌های هلال در استان زنجان  ۱۰۷ باب بوده و با یکهزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال می باشد.

او افزود: در حال حاضر پایگاه‌های امداد و نجات فعال در طرح‌های امداد و نجات زمستانی و نوروزی در استان زنجان ۱۱ پایگاه ثابت، ۷ پایگاه موقت و ۸ اکیپ‌  پشتیبانی آماده ارائه خدمات است.

میرزاخانی ادامه داد: در بخش‌های آمادگی راهداری زمستانی هم ۲۵۴ انواع ماشین آلات با ۵۵۷ نیرو آماده ارائه خدمات در زمستان هستند که در خصوص تعمیرات و سرویس ماشین آلات اقدامات لازم صورت گرفته  است.

علی اکبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان نیز در این جلسه گفت: برای حفظ راه‌ها هم در استان زنجان  ۶۳ هزار تن آسفالت ریزی با ۳۸۲ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.