استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه تقاطع شهید سلیمانی با ابراز رضایت از روند احداث این پروژه بزرگ گفت: این پروژه ۷۸ درصد پیشرفت داشته و عملکرد شهرداری کرمانشاه در اجرای این طرح عظیم قابل تقدیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز (۱۱ دی) در بازدیدی از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج قاسم سلیمانی از این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ کشور یاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی که در این مدت با آن روبه رو هستیم روند پیشرفت فیزیکی این طرح بسیار مطلوب است.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه بزرگ و کلان با هدف جداسازی فیزیکی مسیر‌های ترافیکی، روانسازی ترافیک، تسهیل رفت و آمد‌ها و بهبود شاخص‌های زیست محیطی، اقتصادی و ایمنی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان انجام شده؛ اظهار داشت: بدون شک احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تأثیر مثبتی بر کاهش بار ترافیک دارد و از شاخص‌های توسعه کلانشهرهاست.

او افزود: اجرای چنین پروژه‌ای هزینه بالایی دارد که در صورت تکمیل و بهره برداری تا پایان سال هدیه‌ای از طرف استانداری، شهرداری و شورای شهر به مردم شریف کرمانشاه است.

بازوند ادامه داد: اجرای عملیات به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که مانع رفت و آمد خودرو‌ها نشده و این کار بسیار سختی است و از شهرداری کرمانشاه بابت پیگیری و روند مطلوب اجرای این پروژه تشکر می‌کنم.

تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی کرمانشاه ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

جواد احمدی مدیر این پروژه نیز در این بازدید با بیان اینکه ۷۸ درصد پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پل شرق به جنوب این تقاطع تا دهه فجر و زیرگذر پل غرب به شمال تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

جواد احمدی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پروژه را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم، پیش بینی کرد پل غرب به شرق و شرق به غرب تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در نهایت تا پایان فروردین ماه به بهره برداری می‌رسد.

او توضیح داد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بنا بود ابتدای سال ۹۷ با برآورد ۶۰ میلیارد تومان شروع شود، اما بدلیل وجود معارض تا پایان این سال عملا کار آغاز نشد، اما از پایان سال ۹۷ پروژه شروع شده است.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه گرانی سالیان اخیر برآورد‌های هزینه اولیه این پروژه را کاملا عوض کرده احتمال داد تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی کرمانشاه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

طلوعی شهردار کرمانشاه هم گفت: برآورد اعتبار اولیه این پروژه ۶۰ میلیارد تومان بود که به دلیل نوسانات قیمت مواد و مصالح موارد نیاز، هزینه نهایی ساخت این تقاطع به حدود ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
شهردار کرمانشاه ویژگی بارز این پروژه را نبود مشکلات مالی و اعتباری دانست و تاکید کرد: با وجود مشکلات مالی شهرداری‌ها که موجب توقف و یا کندی سرعت اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهری در کشور شده است، اما خوشبختانه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی با سرعت در حال انجام است.

طلوعی، بیماری کرونا و برودت هوا را عامل تأخیر در زمان بهره برداری کامل از تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی هر مسیر از این تقاطع به پایان برسد، سریعاً برای کاهش بار ترافیکی، سرعت بخشی تردد منطقه و رفاه حال شهروندان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.