ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در در خصوص انتقام جنبش‌های مقاومت از ترور سردار سلیمانی نکاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آزادی «فلسطین» از دست رژیم صهیونیستی یکی از محور‌های اصلی مقاومت در مبارزه با استکباری است که سردار شهید سلیمانی تلاش‌ها و اقدامات موثری برای آزادی این سرزمین از یوغ اشغالگران قدس انجام داده است، کمااینکه رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی و همچنین سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به نقش محوری سردار سلیمانی در جبهه غزه و مبارزه با رژیم صهیونیستی اشاره کردند و اقدامات او را در شکست جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین موثر دانستند. این تلاش‌ها و مبارزات تا آنجا ادامه یافت که رهبران مقاومت فلسطین پس از شهادت این سردار بزرگ، عنوان «شهید قدس» را بر او نهادند. برای تبیین و بررسی بیشتر رشادت‌ها و اقدامات سردار شهید سلیمانی، با «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به گفتگو پرداختیم.


بیشتربخوانید


​​​​​​​فلسطین قلب سردار بود و پس از شهادت سردار سلیمانی شاهد موج سازش برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی هستیم؛ آیا می‌توان گفت شهادت او برای اجرای این طرح سازش بود؟

حاج قاسم بیش از ۲۰ سال است که در مواجهه با سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند و با شکل‌گیری سپاه قدس و فرماندهی آن توانسته پیروزی‌های بزرگی را در محور مقاومت به سرانجام برساند، کما اینکه این پیروزی‌ها را در اشغال عراق، افغانستان یا جنگ سوریه دیدیم. مقاومت همچنین در غزه و جنوب لبنان نیز توانسته پیروزی‌های چشمگیری را به دست آورد و از پیشروی رژیم غاصب صهیونیستی جلوگیریکند.

استعمار به دنبال شکل‌گیری خاورمیانه جدیدی است و این توطئه را سال‌هاست که دنبال می‌کند، کمااینکه هدف آن‌ها از اشغال عراق هم اجرایی‌کردن این توطئه بود یا در افغانستان هم همین‌طور؛ اما سیاست‌های استعماری و استکباری آن‌ها جز شکست برایشان ثمره‌ای دیگر نداشت. آمریکا و اذنابش همچنین در یمن هم ورود کردند، ولی باز هم به نتیجه‌ای نرسیدند؛ در غزه هم همین‌طور؛ یا جنوب لبنان که حزب‌الله توانست در جنگ‌های متعدد پاسخ گستاخی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را  بدهد.

وجود حاج قاسم پاسخ بزرگی برای این‌گونه گستاخی‌ها و اقدامات تروریستی آن‌ها بود. در غزه، در جنوب لبنان، در عراق، در سوریه، حتی در یمن، ائتلاف آمریکایی‌-صهیونیستی با شکست روبه‌رو شدند. همین‌طور در افغانستان هم در حال خارج‌شدن هستند و میلیارد‌ها دلار هزینه و خسارت در این کشور‌ها متوجه آن‌ها شده است. همه این‌ها میسر نمی‌شد، مگر با تلاش‌ها و ایستادگی حاج قاسم و همرزمانش در محور مقاومت که غرب را در منطقه به تضعیف رساند و شکست و خواری را بر آن‌ها  تحمیل کرد.

نباید فراموش کرد که فلسطین جزئی از اسلام است و استعمار در تلاش است تا آن را جدا کند. آن‌ها با ایجاد توطئه و برخی سیاست‌ها مانند عادی‌سازی روابط می‌خواهند مساله فلسطین را کمرنگ جلوه دهند. اقدامی که برخی مرتجعان منطقه انجام می‌دهند، خیانت به اسلام و فلسطین است چراکه رژیم صهیونیستی را در برقراری ظلم همراهی  می‌کنند.

فقط محور مقاومت نیست که برخی دولتمردان منطقه و آمریکا را به هراس انداخته است؛ آن‌ها از خروش مردم نیز واهمه دارند، کما اینکه آن را در بهار عربی دیدیم که برخی دیکتاتور‌ها چگونه سقوط کردند.

می‌خواهند مردم جنبش یا حرکتی نداشته باشند و به این خاطر برخی فتنه‌ها و توطئه‌ها را در منطقه ایجاد می‌کنند تا رژیم صهیونیستی اهدافش را دنبال کند.

باید ملت‌ها را نجات داد و آنچه اسلام سیاسی نامیده می‌شود و ایران، جزئی از آن است که در رأس این مقاومت قرار گرفته است. باید در برابر استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی که با ایجاد توطئه به دنبال شهوت قدرت و نگه داشتن صندلی قدرت و ظلم هستند، مبارزه و ایستادگی کرد.

چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی از انتقام سخت هراس دارند؟ انتقام مقاومت چگونه خواهد بود؟

عادت آمریکایی‌هااست که این‌گونه اقدامات تروریستی را داشته باشند و رهبران مقاومت را به شهادت برسانند، کما اینکه رژیم صهیونیستی این‌گونه اقدامات تروریستی را بار‌ها در فلسطین انجام داد. یقینا انتقام این‌گونه جنایت‌ها برای طرف مقاومت بی‌پاسخ نمانده و ایران هم پاسخ قاطع و محکمی به اقدامات تروریستی آمریکا می‌دهد، کما اینکه با چندین موشک خود پایگاه نظامی آمریکا را در عین‌الاسد عراق مورد هدف قرار داد.

پاسخی قاطع که رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های منطقه به‌دنبال آن هستند تا با انجام آن آتش جنگی را شعله‌ور کنند که به دنبال آن هستند. ایران به دنبال فرصتی است تا انتقام سخت خود را بگیرد و پاسخی قاطع به تروریست‌های جنایتکار آمریکایی بدهد. ایران شاید به دنبال جنگ با کشور‌های منطقه یا رژیم صهیونیستی نباشد، اما پاسخ قاطعی به تروریست‌ها خواهد داد. ایران از گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی نمی‌ترسد و متکی به توان خودش است. نمی‌دانم پاسخ ایران چگونه خواهد بود، اما به‌دنبال فرصت مناسب است. حرکت‌های مقاومت و مردمی آماده شهادت و ایستادگی هستند تا بزرگ‌ترین پاسخ را به تروریست‌ها بدهند.

سردار شهید سلیمانی چه نقشی در خودباوری کشور‌های اسلامی در برابر استکبار داشت؟ و چرا به چهره‌ای جهانی و بی‌مرز تبدیل شد؟

شهادت حاج قاسم شاید برای جنبش مقاومت خسارت سنگین و بزرگی بود؛ همین‌طور برای انقلاب اسلامی ایران، چرا که انقلاب ایران نقش اساسی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار و خیانت آن‌ها به اسلام و فلسطین دارد. ایران نقش اساسی در وحدت و انسجام مسلمانان در مبارزه با استکبارستیزی دارد. جمهوری اسلامی خواهان آزادی و برقراری عدالت در منطقه به‌خصوص موضوع فلسطین و آرمان‌های آزادی‌خواهی است و توانسته موفقیت‌های خوبی در این‌باره داشته باشد.

همانگونه که می‌دانیم، ایران در چند دهه پیش با یک بیداری همراه شد و در دوره مصدق، مردم ایران توانستند شاه را از ایران اخراج کنند؛ اما با حمایت آمریکای استعمارگر این دیکتاتور دوباره به ایران بازگشت؛ البته تلاش و انقلاب مردم ایران ادامه یافت و بالاخره انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به پیروزی رسید. این بیداری اسلامی (بهار عربی) در میان ملت‌های عربی هم ادامه یافت تا مگر از زیر سلطه حاکمان فاسد خارج شوند، اما دولتمردان آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی که کاخ سفید علاقه زیادی به این رژیم غاصبگر دارد و شیوه‌های استعماری آن‌ها را در منطقه دنبال می‌کند، با وجود برخی درگیری و تنش‌ها و حمایت‌ها از دولتمردان فاسد موجب شدند تا برخی از این حکام دیکتاتور بر قدرت باقی بمانند تا مگر به‌این‌وسیله منطقه تحت حاکمیت و استعمار آن‌ها باشد. با وجود خیزش بیداری اسلامی دیکتاتور‌ها در قدرت باقی ماندند تا منافع استکبار را در کشور‌های اسلامی و منطقه دنبال کنند. طبیعی است که این دیکتاتور‌ها شکرگزار آمریکا باشند و آرمانی را که حاج‌قاسم برای آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی دنبال می‌کرد را برنتابند؛ اما ملت‌های مسلمان و دیگر کشور‌های منطقه برخلاف حکام فاسد و ظالم خود به دنبال آرمان آزادی‌خواهی‌ای و استکبار‌ستیزی هستند؛ همان آرمان‌خواهی که حاج‌قاسم پرچم آن را سال‌هاست برافراشته و در خط مقدم به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخت.

منبع: روزنامه صبح نو 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.