"یادواره شهدای مقاومت" در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در یادواره شهدای مقاومت در مشهد گفت: شهید سلیمانی همه ویژگی‌ها و خصوصیات خاک خورده دوران جبهه را تا لحظه شهادت به صورت برجسته و برازنده حفظ نمود، زیرا تصویر آن شهید با موی مشکی در دوران دفاع مقدس و فرماندهی لشکر تفاوتی با تصویری موی سپید وی در عرصه جهاد و جنگ با گروهک تروریستی داعش و جنگ نیابتی آمریکا ندارد.

او افزود: سردار شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس فرمانده یک لشکر بود و پس از جنگ هم فرماندهی مقاومت عظیمی که امت اسلام را در برابر دشمن پیروز کرد بر عهده داشت.

 نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: رئیس جمهور سوریه تعریف می‌کرد که بعد از حملات شدید داعش، قصد داشت از سوریه خارج شود و به روسیه برود، اما شهید سلیملنی با دو ساعت صحبت او را منصرف کرد که اگر خارج می‌شد جریان مقاومت امت در برابر رژیم صهیونیستی برای همیشه از بین می‌رفت، اما این شهید عزیز با یک حرکت دیپلماسی امت اسلام را نجات داد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه همچنین ضدیت با ولایت فقیه را ضدتوحید توصیف و بیان کرد: نامه‌ای را ژنرال آمریکایی می‌خواست به شهید سلیمانی بدهد، اما شهید آن نامه را اصلا قبول و حتی نگاه نکرد بلکه گفت "سرباز هستم و از فرمانده خود اجازه ندارم. "

او تصریح کرد: بینش توحیدی یعنی به تمام معنا به دنبال رهبر بودن و چشم به او دوختن، پیروی از ولایت و ذوب در او بودن در همین عمل شهید سلیمانی متبلور است.


بیشتربخوانید



امام جمعه مشهد تاکید کرد: نسل جوان باید ولایتمداری را از شهید سلیمانی بیاموزد. کسانی که می‌خواهند با زبان قلم و هنر این شهید را ترسیم کنند باید بگونه‌ای جلوه دهند که به عنوان یک واقعیت برای نسل جوان یک خط حرکتی شود تا نسل جوان بر آن اساس حرکت کند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: این حرکت شهید سلیمانی در مقابل حرکت افرادی دارد که افتخار می‌کنند دست به دست دشمن قدم زدند، در مقابل افرادی که دغدغه داریم ما را به دامن دشمن نبرند و در مقابل اشخاصی است که فکر می‌کنند حل مشکلات کشور مذاکره کردن و به صورت دشمن نگاه کردن و همه چیز را در دست او ریختن است.


او افزود: انقلاب یک حرکت صددرصد دینی و اسلامی به منظور رسیدن به یک نقطه هدفی جهانی شدن اسلام و حاکمیت عدل اسلامی در سراسر جهان به وسیله حجت بالغه الهی است. تشکیل یک نظام و به دست گرفتن قدرت در مدیریت کشور در حقیقت بدست گرفتن اهرم بود تا با به دست گرفتن آن، انقلاب را توسعه بدهیم و به نقطه نهایی هدف انقلاب برسانیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در راس دولت موقت که با اراده امام خمینی (ره) قدرت را در دست گرفت آدمی خائن و لاابالی نسبت به مسائل دینی قرار نداشت، زیرا او هم اعتقاد به اسلام داشت، دلسوز مردم و خاطرخواه مصلحت آن‌ها بود، اما ماهیت و اصل انقلاب اسلامی را نفهمیده بود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: جز امام خمینی (ره) و عزیزانی که در محضر او بودند، ماهیت انقلاب را می‌دانستند، تا جایی که قدرت داشتند سعی کردند این ماهیت را به مردم بشناسانند، در این شناساندن به یک قشر جوان روشن‌اندیش مجاهد موفق بودند و دلیل توفیق آن‌ها پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود که توانستند به مردم و نسل جوان آن روز ماهیت انقلاب اسلامی را بشناسانند.

او تصریح کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی امام راحل فرمود این جنگ آموزنده بود و آثاری داشت که باید باقی بماند. از جمله آثار جنگ تحول فرهنگی در نسل جوان و جامعه و مساله جهاد، ایثار و ایستادگی در مقابل دشمن تا مرز جان دادن بود که فرهنگ میراث دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: عده‌ای پس از جنگ تحمیلی فکر کردند خرابی‌ها و خسارت‌ها را با ساختن و گل و بلبل کردن اصلاح کنند، اما در مسیر توسعه اقتصادی و سیاسی با الگوی غربی پیش رفتند که باعث شد میراث فرهنگی انقلاب اسلامی را فراموش کنند و آن میراث به کلی نابود شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: آن‌هایی که شب‌های عملیات را پشت سر گذاشته و با لباس خاکی بودند، پس از جنگ تغییر قیافه دادند، برخی از آن‌ها در آن لباس نماندند و مدیران شرکت‌های اقتصادی گردن کلفت، با لباس اتوکشیده، محاسن تراشیده و سوار بر خودرو‌های آخرین سیستم شدند.

او افزود: بعضی از فرماندهان دفاع مقدس به شهادت رسیدند و یک جمعی باقی ماندند. از این جمع عده‌ای را سراغ دارید که به هیچوجه با میراث دفاع مقدس شباهتی ندارند. کسانی هستند که نه تنها آن میراث را ترویج نکردند بلکه در خانواده آن‌ها هم این میراث متبلور نبود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اما شهید سلیمانی تا آخر روش انقلابی خود را حفظ کرد. آنچه که از رفتار، نوع بینش و اندیشه شهید سلیمانی به عنوان میراث هشت سال دفاع مقدس باقی ماند و در او متبلور شد همه بر روی هم یک مکتب است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر جهاد شهید سلیمانی به صورت یک خط برای مکتب، بینش و سیاست ورزی او به عنوان یک اندیشه در نسل جوان و عبودیت و اهداف و بینش توحیدی او به صورت یک مبنای فکری حاکم شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

همچنین امروز در "یادواره شهدای مقاومت" در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد، از خانواده شهیدان مدافع حرم سرداران شهید حسنعلی شمس‌آبادی و غلامرضا سمائی تقدیر شد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.