هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (جمعه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (جمعه) از ساعت ۲۱ با برگزاری دیدار تیم‌های اورتون و وستهام آغاز می‌شود و سپس در مهمترین بازی منچستریونایتد میزبان استون ویلا خواهد بود.

امشب پس از دیدار تیم‌های اورتون و وستهام، از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم استون ویلا خواهد بود.

منچستریونایتد با ۳۰ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و استون ویلا با ۲۶ امتیاز از ۱۴ بازی در رتبه پنجم جای گرفته است.

۲ تیم این روز‌ها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. یونایتد‌ها سه شنبه شب به لطف گلزنی "رشفورد" در دقایق آخر برابر ولوز موفق شدند به رتبه دوم جدول رده‌بندی برسند و استون ویلا نیز با متوقف کردن چلسی در استمفوردبریج به رتبه پنجم جدول صعود کرد. این تیم در صورت پیروزی برابر منچستر یونایتد می‌تواند تا رتبه سوم صعود کند.

نگاهی به سوابق رویارویی ۲ تیم منچستریونایتد و استون ویلا نشان می‌دهد که سرخ پوشان شهرمنچستر برتری بی چون و چرایی برابر استون ویلا داشته اند.

یونایتد‌ها از ۴۳ بازی که در برابر ویلا برگزار کرده اند، ۳۱ بار پیروز شده و فقط یک بار شکست خورده اند و ۱۱ مسابقه دیگر ۲ تیم به تساوی انجامیده است.

اگرچه آمار‌ها به سود منچستریونایتد است، اما استون ویلا در این فصل تیمی متفاوت نشان داده و در مقایسه با فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است. این تیم از ۱۴ بازی ۲۶ امتیاز کسب کرده است، در حالی که فصل گذشته در همین مقطع فقط ۱۵ امتیاز به دست آورده بود.

این بازی اولین مسابقه ۲ تیم در سال نوی میلادی (۲۰۲۱) است.

منچستر یونایتد اولین بازی خود در سال ۲۰۲۰ را با نتیجه ۲ بر صفر به آرسنال واگذار کرد. آن‌ها از سال ۱۹۷۹ به بعد هرگز اولین بازی سال تقویمی را نباخته اند.

"من یونایتد" با ۳۵ پیروزی در اولین روز سال نو رکورد دار بیشترین پیروزی در  این روز در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس است.

استون ویلا نیز اولین بازی خود را در سال ۲۰۲۰ با پیروزی ۲ بر یک برابر برنلی پشت سر گذاشت. آخرین باری که این تیم ۲ سال پیاپی اولین بازی سال تقویمی خود را برده است  به سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برمی‌گردد.

منچستریونایتد پس از شکست خانگی یک بر صفر برابر ویلا در سال ۲۰۰۹ در ۱۵ بازی بعد برابر این تیم شکستی نداشته است. به عبارت دیگر آخرین شکست این تیم برابر استون ویلا به دسامبر سال ۲۰۰۹ بر می‌گردد.

استون ویلا از سال ۲۰۰۱ (و پس از شکست یک بر صفر برابر چلسی) هرگز در رقابت‌های لیگ جزیره در اولین روز سال نو شکست نخورده است. این تیم در ۱۰ بازی خود ۶ پیروزی و ۴ تساوی به دست آورده است.

مهره کلیدی و تاثیر گذار منچستریونایتد برونو فرناندز پرتغالی است که از وقتی به این تیم پیوسته جان تازه‌ای به شیاطین سرخ داده است. پس از پیوستن فرناندز به منچستریونایتد در فوریه سال ۲۰۲۰، این تیم در ۲۹ بازی لیگ، فقط ۳ بازی را باخته و ۱۸ برد و ۸ تساوی به دست آورده است. آن‌ها در ۹ مسابقه آخر شکستی نداشته اند (۷ پیروزی و ۲ تساوی).

فرناندز از وقتی به منچستریونایتد آمده، روی ۳۲ گل در ۲۹ بازی لیگ برتر تأثیرگذار بوده، ۱۸ گل زده و ۱۴ پاس گل داده است.

در تیم استون ویلا نیز "انور الغازی " ستاره مراکشی تبار این تیم است. او در ۳ بازی آخر تیمش گلزنی کرده است. تنها بازیکنی که برای استون ویلا در ۴ بازی پیاپی در لیگ جزیره گلزنی کرد، کریستین بنتکه در سال ۲۰۱۳ بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار