نخستین مرکز باشگاه مثبت زندگی در مناطق روستایی کشور با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در لردگان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین مرکز باشگاه مثبت زندگی در مناطق روستایی کشور با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان افتتاح شد.

فرید براتی مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه ۴۲ مرکز باشگاه مثبت زندگی در مناطق شهری کشور فعال است گفت: برای نخستین بار در سطح کشور این مرکز باشگاهی در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان راه‌اندازی شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: مرکز باشگاه مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات حمایتی، مشاوره‌ای و درمانی به افراد مبتلا به بیماری عفونی فعال می‌شوند.

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین با اشاره به حمایت‌های سازمان بهزیستی از روستاییان چنارمحمودی شهرستان لردگان گفت: پرداخت مستمری و مقرری به این افراد، ارائه حمایت‌های روانشناختی، درمانی و اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

او افزود: مرکز جامع حمایت‌های روانی و اجتماعی در این روستا تشکیل و تیم محب (مداخله حمایت‌های روانی در بلایا) در شهرستان‌های لردگان و بروجن با حضور هفت روانشناس و مشاور فعال شد.

عسگری به صدور پروانه تاسیس موسسه خیریه و ایجاد هماهنگی برای راه‌اندازی باشگاه مثبت در روستا، اسقرار تیم مددکاری اجتماعی، تشکیل تیم جمعیت همیاران سلامت روان در روستا، بازدید از منازل افراد بی‌بضاعت و تهیه گزارش مددکاری، تهیه ۸۰ بسته غذایی به ارزش سه میلیون ریال، برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی مختلف برای ارتقاء توان تاب‌آوری اهالی روستا برای پیشگیری از افسردگی، استرس، اضطراب با حضور مدرسان استان در روستای چنار محمودی از سوی بهزیستی استان اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار