دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: در صورت تکرار ماجرای کمبود عرضه مرغ و تخم مرغ و گرانی آنها، خروج این اقلام اساسی را از خراسان جنوبی ممنوع می‌کنیم.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: اگر با بررسی‌های میدانی به این نتیجه برسیم که مرغ و تخم مرغ در استان نایاب شده است و در دسترس مردم نیست، یقینا از هفته آینده جلوی خروج آن‌ها را از استان خواهیم گرفت!

او تاکید بر ورود جدی دادستانی به مدیریت تنظیم بازار افزود: تولید روزانه مرغ در خراسان جنوبی ۱۱۰ هزار تن و تخم مرغ نیز ۶۳ تن است؛ وقتی روزانه ۷۵ تن مرغ و ۵۰ تن تخم مرغ مازاد وجود دارد، نباید دلیلی بر کمبود این اقلام و نوسان قیمت آن‌ها در بازار وجود داشته باشد.

گرانی ها، نتیجه ضعف مدیریت و نظارت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: به دنبال ورشکستگی و توقف تولید در خراسان جنوبی نیستیم، اما در قضیه مرغ و تخم مرغ، مدیران باید طوری برنامه ریزی و نظارت کنند که ابتدا نیاز استان تامین وسپس مازاد تولید به خارج از استان ارسال شود.
حجت الاسلام نسائی زهان تاکید کرد:اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با رانت خواری و انگیزه‌های سود جویی نظام تولید و توزیع کالا‌های اساسی را برهم بزنند.

او با بیان اینکه آبان ماه قیمت مرغ در خراسان جنوبی به کیلوئی ۳۷ هزار تومان رسید گفت: در استانی که قطب تولید مرغ و صادر کننده است، نباید با کمبود و افزایش بی رویه قیمت‌ها مواجه باشیم.

دستگیری اخلال گران بازار مرغ و تخم مرغ

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین با اشاره به دستگیری رانت خواران و سودجویان در ماجرای گرانی مرغ در خراسان جنوبی افزود: این افراد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ هزار تومانی دریافت کردند، اما نهاده‌ها را به قیمت آزاد می‌فروختند که با هوشیاری عوامل امنیتی و قضائی دستگیر شدند و برای آن‌ها بازداشت موقت صادر شده است.

حجت الاسلام نسائی زهان تصریح کرد: این افراد نظام تولید و توزیع را بر هم زده بودند و قیمت مرغ را به کیلوئی ۳۷ هزار تومان رسانده بودند که حتی بالاتر از قیمت کشوری بود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: پرونده این اخلال گران در حال بررسی است و قطعا نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ در خراسان جنوبی برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۷ هزار تومان تعیین شده است.

مردم می‌توانند هر گونه کمبود یا عرضه بالاتر از این قیمت را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.