رییس حوزه‌های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی با تلاش های حاج قاسم و رشد محور مقاومت مجددا شکوفا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت الله علیرضا اعرافی رییس حوزه‌های علمیه کشور در یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان و بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله جعفری امام جمعه فقید کرمان با اعلام اینکه استان کرمان محل پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ است گفت:این استان ۶ هزار شهید تقدیم  نظام کرده است.

او افزود: تواضع و فروتنی آیت الله جعفری را لمس کرده بودم، کار‌های مبارزاتی  این بزرگوار برای انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به اینکه نزدیک به دو دهه با حاج قاسم سلیمانی بخاطر شرایط کاری در ارتباط بود بیان کرد:حاج قاسم سلیمانی یک چهره جامع الاطراف و چند ضلعی بود واخلاق فردی و اجتماعی پر جاذبه‌ای داشت.

او اظهار کرد:اولین بار حاج قاسم سلیمانی را بیست و چند سال پیش در قم در مدرسه امام دیدم، ولی با همه پیشرفت هایش همان انسان خوش اخلاق، متواضع و پر جاذبه بود.

حجت الاسلام اعرافی با اعلام اینکه این‌ همان سیمای یک مومن است که در حاج قاسم سلیمانی وجود داشت ، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک عابد ، یک زاهد ، یک ذاکر بود و هر وقت فرصت می‌یافت ذکر می‌گفت و حالت معنوی داشت.

او افزود:حاج قاسم از یک اندیشه کلان وراهبردی برخوردار بود با اینکه یک نظامی برجسته بود، اما اندیشه کلامی و سیاسی بزرگی داشت این را ما نمی‌گویم کسانی گفتند که او را به شهادت رساندند عمق سیاسی داشت و گفتمان انقلاب را خوب می‌دانست.

اعرافی بیان کرد: حاج قاسم یک عقل بزرگ راهبردی در زمینه نظامی داشت با یک نگاه فراتر از دیگران ارزیابی کرده و به نتیجه می‌رسید.

او گفت:حاج قاسم سلیمانی یک توریسین نظامی خلاق بود ،حضور او درمیدانی بزرگی بنام صحنه عمل بود قدم به قدم با سربازان میدان حرکت می کرد جانفشانی خود را نشان می‌داد، یک ژنرال ممتاز بود، اما در میدان نبرد به عنوان صف شکن جلو می‌رفت.

اعرافی افزود:حاج قاسم سلیمانی سیاست را از موضع انقلابی درک می‌کرد اندیشه نافذ و نظامی او جبهه مقاومت را پیش می‌برد.

او با اعلام اینکه قدرت کلام و نفوذ سخن حاج قاسم سلیمانی زبانزد بوداظهارکرد : سردار سلیمانی کم سخن می‌گفت، اما سخنانش و قدرت کلامش باعث تغییر وضعیت خیلی مسائل می شد.

اعرافی گفت:حاج قاسم سلیمانی بین المللی می‌اندیشد و رویکرد بین المللی داشت که همین جذابیت شخصیت اورا دوچندان می کرد.

رییس حوزه‌های علیمه کشور با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی یک شبکه ساز بزرگ  وجریان ساز در سطح جهان و منطقه بود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب  فصلی نو در انقلاب اسلامی گشودند که می توان گفت فصل چهارم در انقلاب بود که همان محور مقاومت و شکوفایی انقلاب اسلامی است که پرچمدارش حاج قاسم سلیمانی بود.

اعرافی با اعلام اینکه حاج قاسم سلیمانی در قرن ۲۱پشت تروریسم بین المللی را به خاک زد افزود:  دشمنان داعش را ساختند تا بگویند اسلام یعنی این ، ولی حاج قاسم سلیمانی آن افکار را شکست و اسلام‌های بدلی را نابود کرد.

او بیان کرد: شکست داعش با این همه امکانات و پشتیبانی کشور‌های بزرگ ، پیامدی جز گوش نشینی اسرائیل را نداشت.

اعرافی با اشاره به اینکه آن‌ها در برابر منطق و گفتمان‌های جهاد نتوانستند مقابله کنند و حاج قاسم سلیمانی را ترور کردند گفت: انتقام حاج قاسم سلیمانی این است که اسراییل نابود شده و آمریکا از منطقه برود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.