رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تفکر حاج قاسم بدون توجه به هر مرزجغرافیایی سرآغازتوفنده ای برای مبارزه با ظلم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت جهان اسلام بود و عمر با برکت خویش را خالصانه و شجاعانه در راه دفاع از دین، آزادی، عزت، استقلال و سربلندی جهان اسلام صرف کرد .

او  با اشاره به اینکه سردار دلها هدیه نورانی خدا نه تنها برای ملت ایران بلکه برای آزادیخواهان و ستمدیدگان جهان بود، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری شریرترین فرد از آحاد بشریت سعی کرد این نور الهی را خاموش کند و تصور می‌کرد اگر حاج قاسم سلیمانی شهید شد این راه اندیشه نیز خاموش می‌شود.

موحد تصریح کرد: اراده الهی بر این تعلق گرفت که با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سلوک ایشان به یک تفکر، مکتب و نورانیت وی به  نقشه راه جبهه مقاومت را روشن کرد.

او بیان کرد: اخلاص حاج قاسم موجب دلدادگی و وابستگی نسل جوان و سرآغاز یک حرکت توفنده و ظلم افکن شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقض آشکار منشور سازمان ملل است و آن‌هایی که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند باید بگویند چرا این حرکت را محکوم نکردند و فریاد نزدند.

موحد تاکید کرد: دشمن تصور نمی‌کرد شهادت حاج قاسم به تعبیر مقام معظم رهبری قیامتی به پا کند و این جنبش و حرکت ملت اسلام و جبهه مقاومت  قطعا منتهی به این خواهد شد که عاملان و آمران شهادت این عزیز بزرگوار، مجازات عادلانه‌ای را خواهند دید.

رییس شورای قضایی استان کرمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را عارفی حماسه‌ساز توصیف کرد و افزود: این شهید والامقام شبانگاهان در دل شب بنده‌ای بود که بر سجاده می‌نشست بر درگاه احدیت گریه میکرد و در محضر ائمه اطهار (ع) آنچنان اخلاصی از خود نشان می‌داد که در کمتر انسانی دیده می‌شود، اما در عرصه جهاد و نبرد چنان شجاعتی را نشان می‌داد که رعشه بر دشمن می‌انداخت و حماسه خلق می‌کرد.

موحد تصریح کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای خلق حماسه خود زمان و مکان نمی‌شناخت و یک زمان در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله حماسه‌ساز بود و با همان انگیزه برای دفاع از دین در افغانستان، فلسطین، غزه، لبنان و سوریه جهاد کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه جهاد در راه خدا برای یک مجاهد فی سبیل الله زمان و مکان نمی‌شناسد گفت: هر جا که ستم باشد مجاهدان فی سبیل الله حضور می‌یابند.
موحد بیان داشت: تفکر حاج قاسم سلیمانی به ایران و خاورمیانه محدود نمی‌شود و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تمام کره خاکی، عرصه نبرد تفکر حاج قاسم سلیمانی در مقابل نظام استکباری نظام ظالمانه‌ای خواهد بود که بر بشریت حکومت می‌کند.

او افزود: حاج قاسم سلیمانی بر گردن همه ما حق دارد و ما همه مدیون او هستیم و باید با خدمت به نظام، انقلاب و مردم و مجاهدت در راه مکتب حاج قاسم و قدم گذاشتن در مسیر ولایت مداری به سیر و سلوک این شهید گرانقدر عمل کنیم.

او اظهار کرد: روابط ظالمانه نظام بین المللی امروز این چنین بر بشریت ستم روا می‌کند که وقتی در یک گوشه این کره خاکی اتفاق کوچکی رخ می‌دهد، غوغا به راه می‌اندازند، اما وقتی یک دولت تروریست و‌یک آدم جانی بالفطره، یک سردار شجاع آزادیخواه را به شهادت میرساند همه خفقان می‌گیرند.
رئیس شورای قضایی استان کرمان افزود: مجامع بین المللی کجا هستند ، چراسازمان ملل متحد به اقدام رییس جمهوری آمریکا که آشکارا مقررات این سازمان را نقض و یک مقام بلند پایه کشوری را که به عنوان مهمان در کشور دیگر ترور کرده و دست به اقدام تروریستی زده ،  واکنشی نشان نمی دهد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار