بار‌ها شنیده‌ایم که "خوش‌تر آن باشد که سر دلبران،گفته آید در حدیث دیگران"، این شعر درباره حاج‌قاسم مصداق‌ها دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پای صحبت هرکدام از همرزمان شهید سلیمانی که بنشینی، دقایق مدیدی برایت از خوبی‌ها و محاسن و ارادت حاج‌قاسم به ائمه اطهار(ع) و ولایت می‌گویند.

اینکه مقام معظم رهبری از سیره حاج‌قاسم با عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند بهترین و جامع‌ترین تعریفی است که می‌توان در این حوزه ارائه کرد. گفت و گو با همرزمان حاج قاسم می‌تواند ابعادی از این سیره را برایمان روشن سازد.

سردار محمدرضا حسنی سعدی از همرزمان قدیمی حاج قاسم سلیمانی است که جبهه و جنگ و خدمت پس از جنگ را در کنار حاج‌قاسم تجربه کرده است و خاطرات نابی از این دوران دارد.

او با اشاره به این خاطرات افزود: سردار در آخرین هفته حیاتشان به استاندار وقت خراسان رضوی گفته بودند سه‌شنبه هفته آینده برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد می‌آیم تا همه خستگی‌ها را رفع کنم، و درست در همان روز پیکر مطهر شهید بزرگوار را برای تشییع به مشهد آوردند.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: در دفاع مقدس، زمانی که فشار زیاد کار و جنگ روی دوش سردار بود، به واحد مخابرات می‌رفت که در آنجا شهید علی ماهانی مشغول به کار بود. به او می‌گفت  روضه حضرت زهرا (س) را برای من بخوان. شهید ماهانی روضه می‌خواند و حاج قاسم گریه می‌کرد؛ پس از اتمام روضه، می‌ایستاد و می‌گفت  خستگی کار از تنم بیرون رفت.

حسنی سعدی بیان کرد: در واقع، نیروی محرکه ۴۱ سال جهاد حاج‌قاسم، عشق و توسلش به اهل بیت (ع) بود.
 

بیشتر بخوانید

او درباره ارادت سردار سلیمانی به اهل بیت (ع) در زمان مأموریت کاری خود تصریح کرد: حاج‌قاسم یک تسبیح داشت، یک نفر از او درخواست کرد که تسبیح را به او بدهد,. سردار در پاسخ گفته بود یک سرباز هیچ‌وقت اسلحه‌اش را به کسی نمی‌دهد. او به دلیل مأموریت خاص خود، پیوسته نذورات و صدقات داشت؛ بعد از خواندن نماز صبح، سوره یاسین را تلاوت می‌کرد و مداومت زیادی در قرائت زیارت عاشورا داشت.

همرزم شهید سلیمانی با تاکید بر دلدادگی و عشق فراوان سردار سلیمانی به حضرت رضا (ع)، تاکید کرد: در مقطعی، سردار شهید عده‌ای از بچه‌های دفاع مقدس را در یکی از رواق‌های حرم رضوی دعوت کرده و مشغول صحبت با آنان بود، اما فضای معنوی حرم رضوی چنان بود که گریه امانش نداد و نتوانست به صحبت‌های خود ادامه دهد.
 
حسنی سعدی اظهار کرد: به طور مداوم همراه با پدر و خانواده خود برای زیارت آقا علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد مشرف می‌شد و خستگی‌های خود را با زیارت امام مهربانی‌ها از بین می‌برد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.