سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان نظام مهارتی کشور متولی کاهش فاصله علم و عمل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، داوود عندلیب اردکانی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان نظام مهارتی کشور، متولی کاهش فاصله علم و عمل است و محور پژوهش مسیری اساسی برای کاهش این شکاف است.

او با اشاره به ضرورت استفاده از دستاورد‌های دانشجویان در حل مسائل صنعت و جامعه، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۱۲ هزار دانشجو و ۱۰ دانشکده مختلف دارد و اعضای هیئت علمی و کارمندان اداری آن پتانسیل بالایی برای حل مسائل صنعتی به صورت کاربردی دارند.

عندلیب ادامه داد: در همایش تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه از اعضای هیأت علمی، کادر اداری و دانشجویان و طرح‌های پژوهشی آنان تقدیر شد. همچنین اهداف فناورانه استان و برنامه‌های معاونت پژوهشی مانند نمایشگاه دائمی دستاورد‌های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مورد بررسی قرار گرفت.

او در پایان اظهارداشت: در آینده نیز شاهد فعالیت استارت آپ ترمه و استارت آپ صنایع دستی خواهیم بود و امیدواریم دانشجویان به سمت اشتغال پایدار هدایت شوند و پیشرفتی مبتنی بر عدالت و توسعه‌ای متوازن و منطقی اتفاق افتد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار