طرح تجدید ممیزی مراتع روستای حسین آباد قبله شهرستان جهرم در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم در جلسه بررسی تجدید ممیزی مراتع جهرم، گفت: شناسایی بهره‌بردارن و تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل بین دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای مدیریت پایدار عرصه‌های مرتعی ازمهمترین اهداف در اجرای طرح‌های ممیزی مراتع است.

او، بیان کرد: شناسایی بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع به منظور صدور پروانه چرا، همراه با تعیین ضوابط و شرایط بهره برداری اصولی بر اساس شرایط منطقه و وضعیت پوشش گیاهی مرتع از مزایای انجام ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

طاهری قیری، تصریح کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با دامداران، معتمدان، ریش سفیدان و اعضاء هیئت ممیزی برای تهیه نقشه محدوده مراتع و ادامه روند اجرای تجدید ممیزی مراتع در منطقه حسین آباد انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم، از دامداران درخواست کرد با ارائه مدارک و مستندات معتبر برای بررسی نهایی محدوده طرح خود پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

او، ادامه داد: مشکلات موجود در زمینه تجدید ممیزی مراتع و نیز آخرین اصلاحیه شیوه نامه ممیزی مراتع با ارائه راهکار‌های قانونی ورفع مشکل مرتعداران و تجدید ممیزی مراتع از جمله محور‌های این نشست بوده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار