در نیمه نخست امسال طرح ممیزی مراتع در ۳۶ هزار هکتار از مراتع فارس اجرا شده است.

اجرای طرح ممیزی در ۳۶ هزارهکتار از مراتع فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد صالحی رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی فارس گفت: اجرای طرح ممیزی و نقشه برداری مراتع در راستای جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی و حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال طرح ممیزی مراتع در ۳۶ هزار هکتار از مراتع فارس اجرا شده است، افزود: مراتع ممیزی شده در شهرستان‌های سپیدان، اقلید، آباده، رستم، پاسارگاد، فیروزآباد، ممسنی، داراب، شیراز و بوانات قرار دارد.

صالحی با اشاره به مساحت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار هکتاری مراتع استان، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت چرای دام مجاز در عرصه‌های طبیعی فارس بالغ بر ۳ میلیون راس بوده که از این میزان برای دو میلیون و ۷۵ هزار واحد دامی مجاز مجوز چرا صادر شده است.

وی از شناسایی ۶۰ هزار و ۹۵۶ خانوار دامدار در فارس خبر داد و افزود: تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۱ فقره کارت مرتعداری برای دامداران و بهره‌برداران استان صادر شده است.

رئیس اداره امور مراتع منابع طبیعی فارس گفت: اصلاح و احیای مراتع، بهبود وضعیت پوشش گیاهی، شناسایی دامداران و بهره برداران، تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل دام و مرتع حفاظت خاک، از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.
انتهای پیام/م

اجرای طرح ممیزی در مراتع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار