عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شهید سلیمانی نگرش پوتین را تغییر داد

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اقدامات حاج قاسم برای اتحاد مسلمانان در جهان اسلام گفت: شهید سلیمانی در تغییر دیدگاه‌های پوتین نقش مهمی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در سومین روز از ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مراسم گردهمایی تقریب مذاهب شیعه و سنی،گفت: وقتی به شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم درمی یابیم یک ذو ابعاد بوده است.

او با اشاره به ویژگی حضرت عباس (ع) افزود: حضرت عباس (ع) لحظه‌ای از عمرش را هدر نداد و مسیر را اشتباه نرفت و ایمانی محکم به خدا، پیامبر و قرآن و به ولی و امام خود داشت و نفوذناپذیر بود و همچنین دشمن را به خوبی می‌شناخت و به موقع تصمیم می‌گرفت و اهل علم بود.

آیت الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: حضرت عباس (ع) یک فقیه بود؛ بنابراین؛ اگر بخواهیم حاج قاسم را تعریف کنیم و از ویژگی‌های او سخن بگویبم  باید گفت: او اهل عقل و خرد، دارای بصیرت نافذ و انسانی انقلابی بود و رهبر او را تایید می‌کند و او مدیریت جهادی داشت و در عین بزرگی، ساده زیست بود و دل بسته به دنیا نبود و در عین در صحنه بودن نسبت به خانواده شهدا و مستمندان انسانی رئوف بود.

او بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی، انسانی عارف به تمام معنا بود و ولایت مدار بود و در ولایت مداری بالاترین امتیاز را داشت و خط قرمزش رهبری بود، سردار سلیمانی فردی با اخلاص و متواضع بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم با خدا معامله کرده بود و تمام تلاشش این بود که طبق دین و تکلیف عمل کند.

او در ادامه سخنانش به بحث وحدت و تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: برخی‌ها می‌فهمند و خطا می‌کنند، آن‌ها انسان‌های ظالم و وابسته به مستکبران و ظالمان هستند؛ اما برخی معتقدند، وحدت امکان پذیر است و معتقد به  تقریب در باور‌ها هستند؛ البته در این نیز افراط و تفریط وجود دارد؛ اما باید تلاش کنیم که به یک فکر برسیم.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به نسبت‌هایی که دشمنان به شیعه و سنی می دهند، افزود: ما معتقدیم که مشترکات زیادی با یکدیگر داریم؛ زیرا خدا، قرآن و پیامبر(ص) همه ما یکی است. 

او بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک مساله‌ای مطرح  کرد که بسیار کارساز، عملی، لازم و ضروری است، او گفت: براساس قرآن کریم ما یک اصل مشترک داریم و آن اصل برادری است و ما یک خانواده هستیم و این خانواده باید حفظ شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: برخی‌ها نگاهشان به حاج قاسم بسبار بد بود؛ اما او با رفتارش آن‌ها را مرید خودش کرد و در آن‌ها تحولی ایجاد کرد که می‌گویند حاج قاسم من را شفاعت کند و این نگاه اخوان است.

او با تاکید به آیات قرآن مبنی بر اینکه امت واحد هستیم، تصریح کرد: حاج قاسم تنها راه مقابله با دشمنان اسلام را در وحدت بین مسلمانان می‌دانست؛ بنابراین ضربه‌هایی که در طول تاریخ اسلام خوردیم، در نبود وحدت بوده است و کسانی که به وعده‌های کاذب دشمن دل ببندند، ضرر می کنند و  نباید دشمن را دوست نما کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: همه باید تلاش کنیم که دشمن را بشناسیم و از او فاصله بگیریم و با دشمن دوستی و مودت نداشته باشیم و نباید زیر چتر دشمن رفت؛ زیرا این کار مومن نیست.

او با اشاره به اقدامات حاج قاسم برای  اتحاد مسلمانان در جهان اسلام افزود: شهید سلیمانی در تغییر دیدگاه‌های پوتین نقش مهمی داشت.

این مراسم با حضور عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه ادیان و مذاهب سیستان و بلوچستان در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.