مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری تصویب منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر در شورایعالی حفاظت محیط زیست خبر داد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر ۳۲۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در صورت ثبت این منطقه، مساحت مناطق چهارگانه استان از ۷/۸ درصد به حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

او اظهار داشت: ممنوعیت شکار در مناطق گندیمن مشگین شهر و خروسلو بیله سوار نیز تمدید شده و تا سال ۱۴۰۳ این دو منطقه به عنوان مناطق شکارممنوع مورد حفاظت محیط زیست قرار خواهند گرفت.

شهند با بیان اینکه در حوزه محیط زیست طبیعی و از طریق اعتبارات ملی، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی مناطق حفاظت شده آق داغ خلخال و نئور انجام شده است، ادامه داد: در منطقه آق داغ خلخال ۳۶ تابلو زیست محیطی آموزشی، هشداری و اطلاع رسانی نصب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی جمعیت کل و بز در زیستگاه‌های جنوب استان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ۵ سال آینده در تلاش هستیم حیات وحش این منطقه را ۴۰ درصد افزایش دهیم و با محقق شدن این مهم ارتقای منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به بالاترین سطح حفاظتی فراهم خواهد شد.

او با بیان اینکه شش تالاب استان جزو تالاب‌های حفاظت شده هستند، افزود: در خصوص ثبت تالاب میل مغان در کنوانسیون رامسر، آب منطقه‌ای دارای یک سری ملاحظات است که در حال انجام بحث‌های کارشناسی هستیم به طوری که پیش بینی می‌شود در صورت همکاری آب منطقه‌ای این اتفاق تا تابستان سال آتی بیفتد و این تالاب ثبت بین المللی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.