روزی طلب گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس این است که محدود به زمان و مکان نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (یک‌شنبه ۱۴ دی) نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس با حضور حمیدرضا ربیعی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، دبیر رویداد ایتکس و روزی طلب، مسئول برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

روزی طلب در این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه ایران ایتکس در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود و یکی از دلایل اصلی برگزاری آن به صورت مجازی شیوع ناگهانی ویروس کروناست.

او افزود: گروه شریف آی سی تی از سال ۱۳۹۱ مشغول به فعالیت شده و کار اصلی آن برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و همایش‌ها در حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۱۰۰ عنوان رویداد در این حوزه به صورت حضوری اتفاق افتاده است، اما در سال ۹۹ به علت ویروس کرونا تصمیم به برگزاری مجازی این رویداد گرفته شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد اتصال افراد به بازار کار است، تاکید کرد: هدف اصلی این نمایشگاه ارائه خدمات و محصولات شرکت‌های مختلف محسوب می‌شود و جذب نیروی انسانی مستعد به شرکت‌های دانش بنیان از اهداف دیگر این رویداد است، چرا که جذب نیرو در هر زمینه‌ای بسیار مهم بوده و شرکت‌ها به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای با سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند.

روزی طلب گفت: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس شبیه سازی سه بعدی است که در نظر داریم دفاتر مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف را تبدیل به غرفه شرکت‌ها کنیم تا به این صورت شعار تبلیغاتی آن‌ها به مخاطبان اعلام شود و به این طریق از آنان حمایت کرده باشیم.

او ادامه داد: یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس این است که محدود به زمان و مکان نیست و به راحتی می‌توانیم تمام رویداد‌های آن را با جزئیات کامل پوشش دهیم.نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند ماه به صورت شبانه روزی برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ایجاد شده از سوی دانشگاه شریف این است که توانسته ارتباط صوتی و تصویری را برای شرکت‌ها ایجاد کند تا به این صورت ویروس کرونا مانع بازدید مخاطبان نشود.

مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایتکس اضافه کرد: این رویداد منحصر به دانشگاه نیست و به صورت سراسری برگزار می شود. در حقیقت این رویداد با همکاری دانشگاه شریف، معاونت فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: در سال های گذشته مسابقات برنامه نویسی در رویداد کد جمع به صورت حضوری برگزار می شد، اما امسال این رویداد به دلیل شیوع کرونا در کشور به صورت مجازی برگزار شد که با استقبال عموم مردم رو به رو بود.

روزی طلب با بیان اینکه نمایشگاه های حضوری دارای محدودیت زمان و مکان هستند، تاکید کرد: در نمایشگاه های حضوری افراد زمان زیادی برای حضور در نمایشگاه صرف می کنند، اما در نمایشگاه های مجازی مخاطبان در هر زمانی که مایل باشند به راحتی می توانند شرکت کنند و امکان برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی به صورت مجازی وجود دارد.

او تصریح کرد: بحث صرفه جویی در اجاره غرفه و پذیرایی افراد، حذف تمامی ملزومات چابی شرکت ها برای کمک به محیط زیست، از بین رفتن تاسیس غرفه ها، صرفه جویی آنالیز دقیق بازدیدکنندگان به منظور شرکت در نمایشگاه های مجازی از مزیت های نمایشگاه مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشوری است. همچنین از مزیت های این دوره برای شرکت کنندگان می توان به دریافت رزومه برای استخدام، افزایش سطح اشتغال زایی در کشور و مذاکره با مدیران شرکت‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار