سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: کارگاه آموزشی کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز (IWCF) در فضای مجازی برگزار شد.

سید محمد حسین جزایری سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوره‌های آموزشی پیش از شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری و شرکت در کلاس‌های آموزشی با هزینه بالا تشکیل می‌شد.

او افزود: با توجه به الزام رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حسب اهمیت دوره، از طریق بستر فضای مجازی دنبال می‌شود، این در حالی است که برگزاری دوره‌های IWCF سال‌ها براساس قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و یک شرکت خارجی در اهواز برگزار می‌شد، ولی چند سال به سبب تحریم‌ها تشکیل آن دچار وقفه و تاخیر شد.

جزایری اظهار داشت: با توجه به اهمیت تشکیل این دوره‌ها به ویژه پس از حادثه فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید بنا به دستور وزیر نفت مبنی بر الزام گذراندن دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه در سطوح مختلف برای پرسنل شاغل در واحد‌های عملیاتی، فنی، تخصصی و مهندسی، پروژه‌های خدمات فنی و ویژه، در رابطه با شیوه نامه صلاحیت حرفه‌ای کار‌های مربوط به عملیات حفاری، برگزاری این دوره‌ها از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری تحت نظارت مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: این دوره‌ها پس از اخذ مجوز‌های لازم و تعیین صلاحیت مربیان مجرب از سوی وزارت نفت با استفاده از همه ظرفیت‌ها و فضا و امکانات با اولویت کارشناسان عملیاتی شرکت ملی حفاری به صورت حضوری تشکیل و چند دوره استمرار داشت که با شیوع ویروس کرونا و در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، تداوم کلاس‌ها از طریق بستر فضای مجازی و به صورت برخط برنامه ریزی و به اجرا درآمد.

سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: در این ارتباط با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نسبت به تهیه نرم افزار‌های آموزشی مبادرت و همسو با آن در زمینه تولید محتوا، کتاب‌های مرجع، جزوه‌های آموزشی مبادرت شد و در نخستین گام ۲۵ نفر از کارشناسان شرکت از تاریخ ۶ تا ۱۰ دی ماه در این دوره که در سطوح ۲ و ۳ برگزار شد، شرکت کردند.

جزایری با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره‌ها در آزمون پایان دوره که از سوی مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران شرکت و در صورت اخذ نمرات قبولی گواهینامه با اعتبار ۲ ساله دریافت می‌کنند، بیان کرد: براساس برنامه تدوین شده تا پایان امسال ۴۰ نفر دیگر از کارشناسان شرکت حسب نوع مسئولیت عملیاتی فرصت حضور در دور‌های آموزشی کنترل فوران چاه را خواهند یافت.

او گفت: در برنامه ریزی آتی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، ایجاد ظرفیت برای پذیرش کارشناسان عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی یکپارچه صنعت حفاری از سایر شرکت‌ها و بخش خصوصی مدنظر قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.