وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تحرکات این رژیم برای کشاندن آمریکا به سوی جنگ با ایران را نادرست توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد برخلاف اظهارات وزیر خارجه ایران، این رژیم قصد سوق دادن آمریکا به سوی جنگ با ایران را ندارد.

یووال اشتاینیتز روز یکشنبه در گفت‌وگو با رادیو صهیونیستی کان و با اشاره به اولین سالگرد سردار قاسم سلیمانی مدعی شد: این اسرائیل است که باید برای حملات احتمالی ایران هوشیار باشد.

این مقام صهیونیست با «بی معنی» خواندن اظهارات اخیر محمد جواد ظریف افزود: اینکه گفته می‌شود اسرائیل درصدد سوق دادن آمریکا به سوی جنگ با ایران است، کاملا نادرست است.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در پیامی توئیتری با هشدار به آمریکا نوشت: «اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسرائیل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند تا ترامپ در حالِ رفتن را با بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.

ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.»

ظریف پیشتر مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی را بر عهده واشنگتن دانسته بود.

روزنامه جروزالم پست نیز روز شنبه با استناد به منابعی ناشناس اعلام کرده بود با توجه به فرارسیدن سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی، رژیم صهیونیستی خود را آماده حمله احتمالی از سوی ایران کرده است. این منبع آگاه می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی همچنان احتمال حمله از یک کشور سوم از جمله عراق یا یمن را منتفی نمی‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار