عملیات انحراف آب سد عنبران آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از آغاز عملیات انحراف آب سد عنبران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل فعالیت بسیار خوبی را در سد عنبران انجام می‌دهد بطوریکه در طول ماه‌های اخیر پروژه سد عنبران پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او با قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای پیگیری تخصیص اعتبارات و همچنین فعالیت‌های عمرانی در سد عنبران، افزود: با تداوم این فعالیت‌ها شاهد بهره برداری از سد عنبران در زمان تعیین شده در سال آتی خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز با بیان اینکه فعالیت‌ها در سد عنبران علی رغم نامساعد بودن هوا تداوم دارد بیان کرد: خوشبختانه با تخصیص اعتبارات مناسب، پروژه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

عباس جنگی مرنی افزود: با تکمیل سیستم کالورت عملیات انحراف آب سد برای اجرای کامل خاکریزی محور سد انجام می‌گیرد تا کوچکترین وقفه‌ای در عملیات احداث سد پیش نیاید.

نماینده مجری سد عنبران نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه، اظهار کرد: سد عنبران از نوع خاکی با هسته رسی و با حجم یک میلیون مترمکعب در دست اجراست که در حال حاضر ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسن رئیسی افزود: سیستم انحراف آب سد عنبران به صورت کالورت با دوشاخه لوله ۱۰۰۰و۵۰۰ میلیمتری بطول ۱۲۵متر غلاف در پوشش بتنی، برای کنترل و انتقال سیلاب ۲۵ساله با حجم ۲۷ متر مکعب بر ثانیه طراحی شده است.

او با اشاره به مشخصات فنی پروژه نیز گفت: طول تاج این سد ۳۹۰ متر و ارتفاع سد۲۳متر می‌باشد و با اجرای کالورت، سیستم انحراف و خاکریزی فراز بند به حجم ۲۵۰۰۰مترمکعب انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.