۴۹ انبار احتکار کالا در لرستان کشف شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۴۹ انبار احتکار کالا به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، پاییز امسال در این استان کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، بختیار رازانی،سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: با همکاری بازرسان سازمان صمت، سپاه، بسیج، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان ۳۷ انبار در خرم‌آباد و ۱۲ انبار در دیگر شهرستان‌ها کشف شده است.

او تصریح کرد: ارزش کالا‌های کشف شده در استان حدود ۲۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ، مربوط به خرم آباد بود.

او اظهار داشت: انواع لوازم خانگی، روغن خوراکی، لاستیک، باطری و لوازم یدکی خودرو، پکیچ، دارو و کالا‌های اساسی مانند شکر و برنج و دیگر اقلام خوراکی احتکار شده در این انبار‌ها کشف و ضبط شده است.

رازانی با بیان اینکه طرح بازرسی از انبار‌های کالا در لرستان به صورت مداوم اجرا می‌شود تاکید کرد: ثبت اطلاعات و موجودی انبار‌های کالا در سامانه جامع برای جلوگیری از قاچاق و احتکار، اجباری است.

او گفت: با ثبت اطلاعات در این سامانه امکان نظارت بر تامین و توزیع کالا به شکل نظامند و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار فراهم بنابراین از مردم درخواست می‌شود هرگونه احتکار کالا را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

او تصریح کرد: در حال حاضر ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت‌دار شامل برنج، شکر، چای، ذرت دامی، کنجاله سویا، جو، لاستیک، گندم، روغن موتور و کاغذ چاپ و روزنامه در سامانه جامع انبار‌ها مورد تاکید جدی است.

هم اکنون ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار