مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: در مسیر دستیابی به اهداف و استراتژی‌های حوزه‌های پژوهشی صنعت گاز، گام‌ها و اقدامات موثری به منظور ایجاد کسب و کار، اکو سیستم کارآفرینی و بوم توسعه فناوری برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مظلوم فارسی باف مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: مرکز رشد نوآوری سرخس و پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران به منظور پیشبرد اهداف شرکت ملی گاز ایران با تحقیق، توسعه و انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه های عملیاتی صنعت گاز از جمله هاب گوگردی و راه اندازی مرکز رشد نوآوری در شهرستان مرزی سرخس، فضای بسیار مثبتی را برای تعامل و همکاری بخش دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به وجود آورده و شاهد حرکت رو به جلو شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این حوزه‌ها هستیم.

 او با بیان اینکه پژوهش و فناوری تا مرحله تجاری سازی جزو لاینفک یک صنعت است، افزود: مباحث مرتبط با حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری در سطح شرکت‌های پالایشی، مراکز انتقال و توزیع گاز تبدیل به یک گفتمان شده است و این مسیر با انجام پروژه‌ای تحت عنوان " بستر سازی و طراحی اکو سیستم فناوری " و استفاده از فرصت‌های موجود در حال پیگیری است.

 مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه صنعت گاز در حوزه فناوری پیشرو است ادامه داد: باید بتوانیم بعد فناوری را به سمت تکمیل زنجیره ارزش پیش برده و یک شرکت در طراز جهانی باشیم.

فارسی باف با اشاره به اینکه در حوزه گوگرد نیز نقشه راه فناوری و سیاست گذاری واحد گوگرد در حال پیگیری است بیان کرد: خوشبختانه تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در سرخس شامل هاب گوگردی و راه اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد در منطقه عملیاتی خانگیران با یک ایده پژوهشی بالنده از سوی کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد آغاز شده و با ایجاد زیرساخت ها، شاهد ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه گوگرد و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر هستیم.

او تصریح کرد: در کنار نوآوری‌های موجود باید بتوانیم فناوری‌های جدیدی در حوزه گوگرد بیافزاییم که این مهم تا مرحله تجاری سازی و تولید ثروت در سطح شرکت ملی گاز ایران پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.