به منظور اجرای طرح مدیریت چرا در مراتع شهرستان مُهر از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار هکتار از مراتع شهر مهر تحت نظارت اکیپ مدیریت چَرا قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوالفضل رسایی فرد سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهر،گفت: با توجه به لزوم ساماندهی و نظارت بر چَرای اصولی درمراتع، اکیپ مدیریت چَرا اقدام به کنترل و نظارت بیش از ۲۵ هزار هکتار از مراتع در شهرستان کرده است.

او، مدیریت چَرا را عاملی مهم در تولید علوفه بیشتر دانست و بیان کرد: بدون پرداختن به مدیریت چَرا و اعمال برنامه‌های صحیح علمی، دستیابی به پایداری تولید در مراتع امکان‌پذیر نیست.

رسایی فرد، تصریح کرد: به منظور حفاظت از اراضی مرتعی از ورود دام غیر مجاز به مراتع جلوگیری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی دامداران برابر مقررات با آن‌ها برخورد می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهر، افزود: در طرح مدیریت چرا با ایجاد تعادل بین دام، علوفه، سایر نهاده‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی و منابع مالی از تمامی منابع بدون هیچ گونه آسیب به طبیعت و پوشش گیاهی استفاده می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.