گامی بزرگ برای حفظ جنگل های هیرکانی

۶ میلیون اصله نهال در اجرای طرح زراعت چوب در مازندران کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران زراعت چوب را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهش تولید در استان معرفی کرد و گفت: ۶ میلیون اصله نهال در یک برنامه زمان‌بندی ۲ ساله در راستای اجرای طرح زراعت چوب در مازندران کاشته خواهد شد.

او افزود: این تعداد اصله نهال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سطح چهار هزار هکتار ازاضی استان کشت می‌شود.

خیریانپور گفت: با حمایت‌ها و هماهنگی بین بخشی می‌توان طرح توسعه زراعت چوب را در استان به بیش از چهار هزار هکتار افزایش داد.

او از اهداف مهم زراعت چوب را حفظ و حراست از جنگل‌ها هیرکانی و از بین رفتن قاچاق چوب، تامین نیاز‌های واحد‌های صنعت چوب و کاغذ و سلولزی و جلوگیری از خروج ارز برای تامین چوب صنایع و واحد‌های چوب و سلولزی برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به وجود ۱۴۰ رودخانه در استان، افزود: با هماهنگی دستگاه‌های متولی حاشیه این رودخانه‌ها زیر زراعت چوب قرار خواهد گرفت.

او گفت: علاوه بر این، از فضا‌های غیرقابل استفاده در محیط دانشگاه‌های استان می‌توان زراعت چوب انجام داد که پس از بررسی‌های انجام شده میزان ۱۲۳ هکتار شناسایی شده است.

خیریانپور افزود: مسئولان دانشگاه‌های مازندران آمادگی خود را برای کشت زراعت چوب در محوطه غیرقابل استفاده دانشگاه‌ها اعلام کرده اند.

او همچنین از دهیاران خواست به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای درآمد زایی و همچنین زیبایی‌هایی که زراعت چوب در معابر عمومی روستا‌ها دارد، نسبت به اجرای طرح زراعت چوب در این مناطق برنامه ریزی کنند.

خیریانپور گفت: برای توسعه زراعت چوب در استان علاوه بر دادن نهال رایگان، تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار