معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان متاثر از بازارچه‌های مرزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در صورت اجرایی شدن طرح بازارچه‌های مرزی خرده‌فروشی درآمد و معیشت تعداد زیادی از مرزنشینان این استان تحت تاثیر مستقیم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست بررسی راهکار‌های عملیاتی راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی خرده‌فروشی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این طرح اظهارداشت: اجرای این بازارچه‌ها در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان علاوه بر تأثیر مستقیم بر درآمد مرزنشینان، امنیت منطقه را نیز افزایش می‌دهد.

او  افزود: طراحی این بازارچه‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه‌بر رعایت چارچوب قوانین جاری کشور، انگیزه ساکنان ۲ طرف مرز برای فعالیت در این بازارچه‌ها حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته با مسوولان کشور‌های همسایه، به تازگی و در حاشیه آیین افتتاح مرز رسمی ریمدان درخصوص راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی خرده فروشی با مدیران و هیات کشور پاکستان مذاکره انجام شد.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرز‌های مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار