استاندار زنجان با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تغییر و تحولات مطلوبی در گمرک و توسعه صادرات استان زنجان ایجاد شده است، گفت: انتظار می‌رود فعالان اقتصادی از فرصت و گشایش‌های به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان به ضرورت پیگیری اجرایی شدن مصوبان این شورا تأکید کرد و گفت: عملیاتی شدن مصوبات بخشی مهمی از مسائل را حل خواهد کرد.

او به نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان که در اتاق بازرگانی تدوین شده اشاره کرد و افزود: این نقشه به خوبی تدوین شده و در راستای آن تجاری سازی ظرفیت‌های تولید، اطلاع‌رسانی و بازاریابی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار داده  شود چرا که تبلیغات می‌تواند موجب بهبود فروش محصولات و معرفی آن شود.

استاندار زنجان به تدوین سند امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: هدف از تدوین این سند که در قانون برنامه توسعه پیش بینی شده، عقیم سازی بیماری‌های غیر واگیر است تا از طریق آن مواد غذایی مطمئن و امن تولید شود و این مواد تولیدی در حد استاندارد باشد.

یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه محصولات مختلفی برای توسعه صادرات استان زنجان در نقشه راه تجارت خارجی در نظر گرفته شده است، گفت: گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی، منسوجات، لبنیات و محصولات کشاورزی مانند سیر، محصولات سلولزی، کاغذ، سنگ‌های ساختمانی و مواد شیمیایی از جمله محصولات در نظر گرفته شده برای توسعه صادرات استان زنجان در این نقشه راه است.
 
او با دعوت از همه فعالان اقتصادی، تشکل‌ها و همه دست اندرکاران حوزه تجارت و صادرات برای حضور و کمک در عملیاتی کردن این نقشه راه گفت: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان برای سال ۱۴۰۰ بروز رسانی خواهد شد تا نواقصات آن نیز رفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با کنسولگری کربلا برای توسعه روابط تجاری و خارجی بین زنجان و عراق بویژه در شهر کربلا، افزود: هماهنگی های لازم برای برگزاری جلسه‌ای به صورت وبینار با حضور مدیران ارشد استان زنجان و سرکنسولگری ایران در کربلا برنامه ریزی شده است.

یگانه فرد با اشاره به اینکه کشور ارمنستان ورود کالا‌های کشور ترکیه را تحریم کرده و قصد خرید و واردات از ایران را دارد، ادامه داد: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان برای حضور در بازار‌های این کشور است و می‌توان هماهنگی های  لازم را برای حضور سفیر ارمنستان در استان زنجان جهت توسعه همکاری‌ها  فراهم کرد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.