دادستان دیوان محاسبات کشور در بجنورد:

تخلفات اداری، هوشمندانه رفع شود

دادستان دیوان محاسبات کشور در شورای اداری خراسان شمالی گفت: باید تحریم‌ها را به عنوان یک موجودیت طولانی در کنار خود احساس کنیم و بین ضعف مدیریتی و مسائل تحت تاثیر تحریم‌ها تفکیک قائل شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور امروز در نشست شورای اداری استان گفت: مردم از برخی تخلفات موجود در دستگاه‌های اجرایی رنج می‌برند.


کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید هوشمندانه برای رفع و مبارزه با مفاسد اقدام کرد افزود: متاسفانه برخی متخلفان دستگاه‌های اجرایی در جای دیگری به کار گرفته می‌شوند و به آن‌ها مسوولیت دیگری می‌دهند و بر این اساس مردم ادعای ما را در مبارزه با مفاسد جدی نمی‌گیرند و این یکی از اشکالاتی است که باید هوشمندانه و با یک برنامه حل و فصل شود.


بیشتر بخوانید 


کامیار همچنین با اشاره به اینکه برخی مدیران ضعف خود را پای تحریم‌ها می‌گذارند افزود: ما باید تحریم‌ها را به عنوان یک موجودیت طولانی در کنار خود احساس کنیم و بین ضعف مدیریتی و مسائل تحت تاثیر تحریم‌ها تفکیک قائل شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوری نماینده  ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه دشمنان از شرایط کشور ما شناخت دقیق دارند و تحریم‌ها را به سمت حوزه‌های آسیب پذیر اقتصادی و اداری کشور هدایت می‌کنند گفت: در این شرایط، فرصت آزمون و خطا برای هیچ مدیر و دستگاهی وجود ندارد و همه باید با پرهیز از اسراف و تصمیمات غیر اصولی، زمینه‌ی بهره وری بیشتر در روند هزینه کرد اعتبارات را مهیا سازند.


محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه انضباط مالی از مهمترین اقدامات دیوان محاسبات کشور است، افزود: دولت امسال تحولات بودجه‌ای را در دستور کار قرار داده است و نیازمند نظارت جدی است که اگر قانون با نظارت همراه نباشد ضمانت اجرا هم ندارد.


محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی هم بر افزایش تعامل مسوولان نظارتی با مدیران دولتی تاکید کرد.


شجاعی با بیان اینکه جایگاه منطقی و لازم نهاد‌های نظارتی در جوامع مختلف را باید مورد توجه قرار داد افزود: دیوان محاسبات در راستای جلوگیری از تخلفات و نظارت بر عملکرد دولت نقش موثری ایفا می‌کند.

 

او با اشاره به اهمیت خطر پذیری مدیران اجرایی برای پیشبرد اهداف و تحقق برنامه‌ها افزود: مسوولان دیوان محاسبات باید با ارائه مشاوره‌های لازم به مدیران اجرایی برای جلوگیری از تخلفات، آن‌ها را در این امر مساعدت کنند.


استاندار همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی را مهمترین کانون پیشرفت جامعه دانست و گفت: باید قانون‌های جدیدی برای جذب سرمایه گذاران با نظارت دیوان محاسبات اعمال شود.

او همچنین با انتقاد از سکون برخی مدیران و عدم پیگیری پروژه‌های در دست کار، اتمام و جمع بندی پروژه‌ها تا دهه فجر خواستار شد.

در پایان این نشست از خدمات پاکدامن تقدیر و ظهرابی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان معرفی شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.