رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در کشور ضایعات است و تلف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در بازدید از مرکز پرتو دهی گاما اظهار داشت: ۳۰ درصد محصولات کشاورزی ضایعات است و تلف می‌شود که در این راستا ۱۳ میلیارد مترمکعب آب در کشور هدر می‌رود.

او افزود: راه اندازی سایت هایی همچون مرکز  پرتو دهی گاما که صلح آمیز انرژی هستند در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و به دنبال آن کاهش هدر رفت آب حائز اهمیت است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری به علت جایگاه منابع آبی، ظرفیت و پتانسیل مناسبی را جهت رونق و توسعه بخش کشاورزی و دامپرووری داراست.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به بکارگیری فناوری‌های نو در این استان ادامه داد: دامپروری به علت قدمت زیاد نیاز به سرمایه گذاری و حمایت بیشتر دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: باید با اتمام و بهره برداری طرح های نیمه تمام، زمینه افزایش اشتغال در بخش کشاورزی در استان فراهم  گردد.

او پرورش ماهیان سردابی را از دیگر ظرفیت های این استان برشمرد و افزود: چهارمحال و بختیاری 70 درصد نیاز کشور به ماهیان سردابی را تأمین می کند و در رتبه اول کشور قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از تکمیل زنجیره ارزش حوزه آبزی پروری خبر داد و گفت: با رونق پرورش ماهی در قفس، تولید سالانه ۴ هزار تن به ۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد که با صادرات آن زمینه ارزآوری در کشور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/خ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار