نماینده ولی فقیه در استان قزوین :

عرصه‌های جدید وقف برای مردم قابل تعریف است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای افزایش کارایی و کارآمدی وقف لازم است تا عرصه‌های جدید وقف برای مردم ایجاد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: لازم است نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف بروز شود، اگرچه بسیاری از موقوفات در عرصه‌های درمانی، علمی و دینی بسیار هوشمندانه صورت گرفته، اما این روند بروزرسانی هر روز باید دنبال شود تا کارایی و کارآمدی وقف افزایش یابد.

امام جمعه قزوین افزود: کشف و شناسایی موقوفات یکی از کار‌های مهمی است که در اوقاف استان قزوین نیز دنبال می‌شود و ان‌شاءالله به جایی برسیم که هیچ وقف شناسایی نشده‌ای نداشته باشیم.

او اضافه کرد: انتظار این است که اوقاف هر روز در مسیر انقلابی بودن، کارآمدی و اثرگذاری پیشتازی بیشتری داشته باشد و علاوه بر آن که امانتدار موقوفات است، نقش آفرین، انقلابی، پایه محکم نظام و مجری منویات رهبری باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین استفاده از ائمه جماعات، علما و مبلغان را در فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت و جایگاه وقف در جامعه بسیار مؤثر دانست.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه هم در ابتدای این دیدار بیان کرد: سازمان اوقاف در عرصه‌های دینی و مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و علمی می‌تواند اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده افزود: حفظ و حراست از موقوفات، اجرای امینانه نیات وقف و توسعه وقف رسالت‌های مهم این سازمان است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: اگر چه نیروی انسانی خوبی در مجموعه اوقاف فعالیت دارد، اما تقویت نیروی انسانی در این مجموعه اعتماد ملی را بیشتر می‌کند و کمک می‌کند از ظرفیت‌های این نهاد بیشتر استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده عنوان کرد: نیازمند موقوفات جدیدی در عرصه‌های مختلف و جدید هستیم و امیدواریم با فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت موضوعات جدید، شاهد توسعه وقف در این فضا‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار