موردی از آنفلوآنزای پرندگان در نهبندان مشاهده نشده است

فرماندار نهبندان گفت: تاکنون هیچ موردی از وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نهبندان مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان گفت: به منظور پیشگیری از ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به شهرستان تا اطلاع ثانوی فروش و توزیع مرغ به صورت زنده در سطح شهرستان ممنوع است.

او افزود: در این شرایط محدودیت‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم از طریق دستگاه‌های متولی انجام گیرد تا تمامی افراد اعم از افراد دخیل در صنعت مرغداری‌ و مصرف کنندگان فرآورده ها، اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.

بیکی تصریح کرد: دهیاران و شورا‌های اسلامی مناطق می‌توانند کمک بسیار خوبی با مجموعه دامپزشکی داشته باشند و این اطلاع رسانی از طریق بخشداری‌ها صورت گیرد.

فرماندار نهبندان اظهار کرد: تاکنون موردی از ورود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است و به منظور جلوگیری از هر گونه ورود و شیوع احتمالی آن باید کلیه اقدامات ممکن صورت گیرد.

او بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی وظیفه نظارتی در خصوص مرغداری‌ها را انجام دهد و شرایط و شاخص‌های مورد نیاز را به آنان ابلاغ نماید.


بیشتر بخوانید


اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: باید هوشیار بود که هر برکه، آبگیر و کانالی که پرندگان مهاجر در آن حضور پیدا کنند، احتمال آلودگی برای حیات وحش و پرندگان آزاد پرواز وجود دارد و از این طریق می‌تواند عامل انتقال این ویروس از پرندگان مهاجر به واحد‌های مرغداری باشد.

او: شرایط محیطی افزود: انبار آذوقه و سالن‌ مرغداری‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و باید مراقبت کامل از آنها انجام شود

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.