مشاور عالی و اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه باید به شهادت و ابعاد زندگی «حاج قاسم» به عنوان یک نقشه راه نگاه کرد، تأکید کرد: مکتب سردار سلیمانی به عنوان بستر کار جهانی مبنا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رستم قاسمی، مشاور عالی و اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران در آیین بیعت پیشکسوتان جهاد و شهادت با فرمانده خود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزارشهدای کرمان به بیان فضائل و ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی پرداخت و گفت: وی انسانی بود در همه ابعاد در منتهای انسانیت، کسی که نام ایران و کرمان را جهانی کرد.

او با اعلام اینکه این شهید والامقام تنها کسی بود که بر دل‌های سلایق مختلف حکومت می‌کرد، افزود: امروز باید به شهادت و ابعاد زندگی وی به عنوان یک نقشه راه نگاه کرد.

سردار قاسمی تصریح کرد: در ایران افراد زیادی داریم که با هم اختلاف دارند، اما شهید سلیمانی بر همه اقشار با دل حکومت کرد و بر دل‌ها نشست.

او بیان داشت: بی حجاب، با حجاب، شیعه و سنی در تشییع وی شرکت کردند که مراسم تشییع وی بی نظیر بود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه سالیان متمادی با سردار سلیمانی کار می‌کردم و ۷ سال لیاقت شاگردی وی را داشتم، گفت: در عراق زمانی داعش می‌آمد، به آمریکا، به کشور‌های همسایه و هرکسی گفتیم داعش به کردستان وارد می‌شود، جوابی ندادند، بعد به سردار سلیمانی زنگ زدیم و موضوع داعش را گفتیم، این شهید والامقام همان شب با ۸۰ نفر درفرودکاه سلیمانیه نشست و داعش فردا صبح حرکتش را متوقف کرد.

سردار قاسمی افزود: او در عراق بر دل‌های عراقی‌ها حکومت کرد، خدمت بزرگی به عراق کرد و مجموعه حشدشعبی را با کمک تفکرات ایجاد کرد و مردم را وادار به دفاع کرد تا بتوانند مقابل شجره خبیثه داعش بایستند که این کار هر کسی نبود.

مشاور اقتصادی سپاه قدس با اعلام اینکه این شهید والامقام در عراق، لبنان، سوریه و یمن قهرمان همه بود، گفت: سردار سلیمانی نابغه‌ای بزرگ بود و توانست همه کشور‌ها را برای هدف مقدسی متحد کند.

او افزود: شهید سلیمانی در همه ابعاد نابغه بود، مدیریت ویژه داشت و با برنامه ریزی توانست داعش با آن تفکرات عیب خبیثه را از پیش رو بردارد.

سردار قاسمی تصریح کرد: حاج قاسم جرات داشت، وقتی قول نابودی داعش را ظرف مدت سه ماه داد، همه نگران بودند و واقعاً به قولش هم عمل کرد.

او بیان داشت: این شهید والامقام فرمانده‌ای شجاع در همه میدان ها، مردی عمل گرا، مقتدر و تصمیم گیرنده‌ای قوی بود.

مشاور عالی اقتصادی فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: مکتب سردار سلیمانی به عنوان بستر کار جهانی باید مبنا قرار گیرد.

سردار قاسمی افزود: در خیلی از عملیات‌ها داعشی‌ها کشته یا فرار می‌کردند و او رسیدگی به خانواده داعشی‌ها را فراموش نمی‌کرد، این خیلی مهم است، در بحبوحه جنگ، فرمانده به خانواده دشمن برسد و این یعنی موضوع انسانیت برایش مهم بود.

او تصریح کرد: قاطعیت وی در فرماندهی در عین مهربانی بی نظیر بود، بار‌ها اصرار مداوم تا رسیدن به نتیجه داشت و در بعد دیپلماسی سیاستمدار حرفه‌ای بود.

سردار قاسمی بیان داشت: اگر امروز داعش هنوز در عراق و سوریه بود، باید هزاران میلیارد هزینه می‌کردیم تا عقب برود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار