رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری به لحاظ فعالیت‌های آبخیزداری، آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است و کار‌های بزرگی در آن صورت گرفته چراکه این استان حوزه آبریز سد‌های بزرگ کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان به لحاظ فعالیت‌های آبخیزداری، آزمایشگاه آبخیزداری طبیعی ایران است و کار‌های بزرگی در آن صورت گرفته چراکه این استان حوزه آبریز سد‌های بزرگ کشور است.

او افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه کشاورزی ظرفیت‌های بزرگی دارد که بخشی از آن ازنظر توسعه یافتگی همچنان مغفول مانده و نیازمند حمایت مالی و تجهیزاتی با فناوری‌های جدید است، ظرفیت اشتغالزایی بالایی به‌ویژه در بخش باغات در حوزه کشاورزی در این استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


ساداتی نژاد با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در بخش دامپروری نیز دارای ظرفیت سنتی است گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد که این استان قطب دامپروری ایران است و در این زمینه نیز نسبت به سایر بخش‌ها توسعه یافتگی کمتری دیده می‌شود که باید سرمایه گذاری جدی‌تری در این بخش صورت گیرد.

او با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری مسئله‌ای است که لازم است با نگاه جدی‌تری به آن نگریست، افزود: از دیگر ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد بحث آبزیان است و رتبه یک تولید ماهیان سردابی در استان نشان از قدرت پرورش ماهی به‌خصوص در حوزه سردابی است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد خوراک ماهی موردنیاز واحد‌های تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود و زنجیره از تولید خوراک ماهی، تولید ماهی، فراوری ماهی و... در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته که بازار خوبی در داخل کشور ایجاد کرده و صادرات مناسبی نیز شکل گرفته است.

او ادامه داد: ارتقای شیلات استان چهارمحال و بختیاری به اداره کل در کنار موفقیت‌های بزرگ مردمی در حوزه آبزی‌پروری می‌تواند حمایت جدی‌تری را در این زمینه رقم بزند.

ساداتی نژاد به صنایع تبدیلی و فراوری اشاره کرد و یادآور شد: وجود سایت پرتودهی گاما محصولات در استان چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد که به لحاظ ماندگاری محصولات غذایی نیز در استان مشکلی وجود نخواهد داشت.

او اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم در چهارمحال و بختیاری صنایع تبدیلی نیز می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای این استان فراهم کند و در جلسه جمع‌بندی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی آنچه برای حمایت در حوزه‌های مختلف نیاز است مطرح خواهد شد.

ساداتی نژاد گفت: تلاش می‌شود تا در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه حمایت‌های لازم از صنعت کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.